Yazar "Kalmaz, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pazarlama iletişimi açısından sivil havayolu işletmelerinin sosyal medya araçlarının kullanımına yönelik bir araştırma(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Kalmaz, Ali; Yenen, Vedat ZekiPazarlama iletişimi üreticiden tüketiciye, tüketicinden de üreticiye olmak üzere çift yönlü bir iletişimi kapsamaktadır. Çevrimiçi ortamlarda dijital toplulukların etkileşimlerinden en iyi şekilde yararlanmak isteyen işletmeler, pazarlama iletişimlerini sosyal medya üzerinden yapmak zorundadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de faaliyet gösteren başlıca beş sivil havacılık şirketi olan Türk Hava Yolları A.O., Anadolu Jet, Pegasus Havayolları, Onur Air ve AtlasGlobal Havayolu şirketlerinin iç ve dış hat pazar payı, satış geliri, karlılık, yolcu sayısı ve şikâyet oranına göre sosyal medya paylaşımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel analiz yöntemi kullanılarak değişkenler arası ilişki incelenmiştir. Araştırmada havayolu işletmelerinin iç hat pazar payı ile sosyal medya paylaşımları arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Buna karşılık Pegasus ve Onur Air'in dış hat pazar paylarının artışına bağlı olarak sosyal medya paylaşımlarının da arttığı saptanmıştır. Benzer şekilde sivil havayolu şirketlerinin satış gelirleri, yolcu sayıları ve havayolu işletmesine yapılan şikâyet sayısı ile sosyal medyada içerik paylaşımları arasında aynı yönlü ve güçlü bir ilişki karlılıkları ile ise aynı yönlü ve düşük düzeyli bir ilişki saptanmıştır. Araştırmada, elde edilen sonuçlara uygun olarak öneriler de geliştirilmiştir.