Yazar "Ersoy, Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Annelerdeki çocuk yetiştirme tutumlarının ilköğretim çağındaki çocuklarda karşılaşılan davranış problemlerine etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Ersoy, Cansu; Doksat, Mehmet KeremBu araştırmanın amacı, annelerdeki çocuk yetiştirme tutumları ile ilköğretim çağındaki çocuklarda görülen davranış problemleri üzerine etkisinin incelenmesidir. İstanbul il sınırları içinde bulunan bir özel okuldaki eğitimlerine devam eden rastgele yöntemle seçilmiş 60 kız ve 68 erkek, toplam 128 çocuğun annesi araştırmaya katılmıştır. Çocukların annelerine " Aile Hayatı ve Tutum Ölçeği (PARI) " ve " Çocuk ve Gençler İçin Davranış Değerlendirme Tutum Ölçeği" uygulanmış, örneklem grubu oluşturması için Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. İstatistiksel analiz için Mann-Whitney U ve Spearman kolerasyon katsayısı kullanıldı. Annelerdeki yetiştirme tutumları ile çocuklarda karşılaşılan davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Annelerin aşırı kontrolcü annelik düzeyi arttıkça çocukların anksiyete/depresyon, sosyal içe dönük, düşünce sorunları ve içe yönelim düzeylerinde; demokratik tutum düzeyi arttıkça çocukların sosyallik düzeylerinde; baskı ve disiplin düzeyi arttıkça da çocukların saldırgan davranışlar, sosyal sorunlar ve dışa yönelim düzeylerinde artış olduğu görülmüştür. Bu bulgular, literatürdeki yayınlar ışığında tartışılmış ve psikoloji alanında hizmet veren kişilere ve ebeveynlere kılavuz olmak amacıyla tartışma bölümünde ifade edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Anne Babalardaki Çocuk Yetiştirme Tutumları, Çocuklardaki Davranış ProblemleriÖğe İlköğretim Çağı Çocuklarında Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Davranışsal Sorunlarla İlişkisi(Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2018) Doksat, Neslim Güvendeğer; Ersoy, Cansu; Sönmez, Arzu Önal; Doksat, Mehmet KeremAmaç: Bu çalışmanın amacı, annelerdeki çocuk yetiştirme tutumlarıyla ilköğretim çağındaki çocuklarda görülen davranışsal sorunlar arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Bu amaçla, İstanbu'daki bir okuldan, 60'ı kız, 68'i erkek olacak şekilde, kolay örnekleme yöntemiyle 128 çocuk çalışma kapsamına alınmıştır. Veri toplama aracı olarak çocukların annelerine "Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI) " ve çocuklarda görülen davranış problemlerini belirlemek için "6-18 Yaş Çocuk ve Gençler İçin Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL/6-18 yaş için)" kullanılmıştır. Ayrıca katılan annelerden, kendilerine dağıtılan ve araştırmacı tarafından hazırlanmış demografik bilgi formunu doldurmaları istenmiştir. Bulgular: Bulgulara baktığımızda, annelerin aşırı kontrolcü anksiyete/depresyon, sosyal içe dönüklük puanları ve düşünce sorunları ilâ içe yönelme düzeylerine yönelik puanlarında artış tespit edilmiştir. Annelerdeki demokratik tutum düzeyi puanı arttıkça çocukların sosyallik puanlarında; baskı ve disiplin puanı arttıkça da çocukların saldırganca davranış, sosyal sorun ve dışa yönelim puanlarında artış olduğu görülmüştür. Sonuç: Sonuç olarak, çalışmamızda annelerdeki yetiştirme tutumları ile çocuklarda karşılaşılan davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur