Yazar "Eren, Ezgi Ecem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Psikoloji bölümü öğrencileri ile farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin empati düzeyleri, iletişim becerileri ve stresle başa çıkma tarzlarının karşılaştırılması(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Eren, Ezgi Ecem; Doksat, Mehmet KeremBu çalışmanın amacı, psikoloji bölümünde okuyan bireyler ile farklı bölümlerde okuyan bireyler arasında empati, iletişim becerileri ve stresle başa çıkma değişkenleri açısından herhangi bir fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Ek olarak, araştırmada bireylerin cinsiyeti, yaşı, kaç kardeş oldukları, doğum sırası, ebeveynlerin eğitim düzeyleri, gelir düzeyi gibi değişkenlerin empati, iletişim becerileri ve stresle başa çıkma tarzları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya İstanbul İlinde Ayağaza semtinde üniversite okuyan 18-27 yaş arasında olan 400 birey alınmıştır. Veri toplama araçları olarak Stres İle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği, İletişim Becerileri Ölçeği ve Empati Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Aynı zamanda bireylerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu oluşturulmuştur. Araştırmada sosyo-demografik özelliklere göre bakıldığında; psikoloji bölümünde okuyan bireylerin diğer bölümlerde okuyan bireylere oranla kendine güvenli yaklaşım düzeylerinin daha yüksek olduğu, psikoloji ve hukuk bölümünde okuyan bireylerin matematik bölümünde okuyan bireylere oranla empati düzeylerinin daha yüksek olduğu, kadınların erkeklere oranla iletişim becerileri düzeylerinin daha yüksek olduğu ve bireylerin yaşları arttıkça bireylerin empati düzeylerinin de artmakta olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada yer alan gelir düzeyi, not ortalaması gibi sosyo-demografik özelliklere göre de anlamlı sonuçlar elde edilmemiştir. Araştırmanın sonunda yer alan tartışma bölümünde bulgulara dayalı olarak araştırmacılara, alanda çalışan psikolojik danışmanlara ve ailelere yönelik önerilerde bulunulmuştur