Yazar "Erbay, Kevser" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analyzing the relation between adhd diagnosed childrens school adherence and perceived academical participation of parents and teachers(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Erbay, Kevser; Doksat, Mehmet KeremBu araştırmanın temel amacı, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan ortaokul öğrencilerinin anne baba ve öğretmen akademik katılımının öğrencinin okul bağlılığını ne derece etkilediğini tespit etmektir. Ayrıca sosyodemografik özelliklerin ölçek toplam puanlarını anlamlı bir biçimde etkileyip etkilemediğini tespit edip, yorumlar yapılarak literatüre katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Bakırköy İlçesinin Florya, Yeşilyurt ve Yeşilköy ilçesinden seçilen DEHB tanısı konmuş random seçilen 120 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Sosyodemografik Form, Algılanan Anne Baba Ve Öğretmen Akademik Katılımı Ölçeği ve Okul Bağlılığı Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın modelini betimsel yöntem oluşturmaktadır. Araştırma verilerini SPSS 16.00 programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin istatistiksel sonucuna ulaşmak içinse korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda DEHB tanısı almış çocukların Okul Bağlılık Ölçeği ile Anne-Baba Akademik İzleme, Algılanan Anne-Baba Akademik Destek, Algılanan Öğretmen Akademik İzleme ve Algılanan Öğretmen Akademik Destek alt ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak orta seviyede pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.