Yazar "Dursun, Günay Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bağımsız Denetim Sürecindeki Hasılat Döngüsü Yanılgıları ve İyileştirme Stratejileri(Istanbul University, 2024) Dursun, Günay Deniz; Aslan, SinanBağımsız denetim sürecinde, hasılat döngüsü denetiminde gerçekleşen yanılgılar bir taraftan denetim kalitesini diğer taraftan da finansal bilgi kullanıcılarının kararlarını etkilemektedir. Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından 2016-2022 yılları arasında yayınlanan yıllık inceleme raporları doküman analizi yöntemi ile bu çalışma kapsamında incelenmiş ve kurum tarafından tespit edilen muhasebe bulgularından stok, hasılat, ticari alacak ve borç, hasılat döngüsü olarak çalışma kapsamında ele alınmıştır. Yayınlanan raporların tamamında tespit edilen bulguların ve dosya bazında oranların benzerlik göstermesi ise hasılat döngüsü denetimi konusunda yapılacak araştırmaların önemine işaret etmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, işletmelerin finansal performansını güçlendirmek ve finansal bilgi kullanıcılarının doğru kararlar almasını sağlamak için hasılat döngüsü denetim sürecindeki yanılgıları anlamak ve iyileştirmeye yönelik stratejiler belirlemektir.Öğe BIST’te Toptan ve Perakende Ticaret, Lokantalar ve Oteller Sektöründe İşlem Gören İşletmelerde Beklenen Kredi Zararının Finansal Durum Tablolarına Etkisi(Sosyal Bilimler Araştırmaları Derneği, 2022) Dursun, Günay Deniz; Çağlar, Semra[Abstract Not Available]Öğe DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURUMLARININ İÇ KONTROL SİSTEMLERİ: SAYIŞTAY DENETİMLERİNDEN ÇIKAN SONUÇLAR VE GELECEK İYİLEŞTİRMELERİ(2023) Kablan, Ali; Dursun, Günay Denizİşletmelerin faaliyet sonuçlarına ilişkin makul güvence sağlayan iç kontrol sistemi, kurumsal yönetim anlayışının temelini oluşturmakta ve iç kontrol sisteminin varlığı işletmelerin bütün bilgi kullanıcıları için önem taşımaktadır. Türkiye’de yasal düzenleme ile düzenleyici ve denetleyici kurumlar hariç kamu kurumlarının iç kontrol sistemi kurması zorunlu tutulmuştur. Kamu kurumlarının iç kontrol sistemi dahil mali yönetim, mevzuat uygunluğu başta olmak üzere denetimi Sayıştay Başkanlığı tarafından gerçekleştirilmektedir. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar iç kontrol sistemi kurmak zorunda değillerse de aynı kanun kapsamında belirlenen ilkelere uyum zorunluğu bulunmaktadır. Bu değerlendirmeler ışığında hazırlanan makale, Sayıştay Başkanlığı’nın 2012-2021 yılları arasındaki düzenleyici ve denetleyici kurumların denetim raporlarında yer alan iç kontrol sistemi bulgularının tespiti ve iyileştirilmesine yönelik stratejilerin belirlenmesi amacı taşımaktadır. Araştırma sonuçları ışığında, düzenleyici ve denetleyici kurumların iç kontrol sistemlerine ait bütünsel olarak bir yasal düzenlemenin gerekliliği, bu kurumların etkin bir yönetim bilgi sistemine sahip olmaları, kurumların esasları belirlenmiş stratejik plan ve performans programı hazırlamalarına ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.Öğe DÜZENSI·ZLI·KTEN DÜZENE: MUHASEBEDE ENTROPI·Yİ NASIL YÖNETEBİLİRİZ?(Doğuş Üniversitesi, 2025) Dursun, Günay DenizSistemdeki düzensizlik veya belirsizlik derecesini açıklamak için kullanan entropi kavramı, bu makalede muhasebe alanı açısından işletmelerin finansal durumlarındaki belirsizlik ve kaos olarak ele alınmıştır. Muhasebe süreçlerinin karmaşıklığı entropinin ortaya çıkmasına yol açarak yanlış veya yanıltıcı finansal bilgilere ve paydaşların yanlış kararlar vermesine neden olabilir. Bununla birlikte, entropiyi azaltmak ya da ortadan kaldırmak için artan şeffaflık ve düzenlemeler de kuruluşlar için ek maliyetlere ve karşılıklıklara yol açabilmektedir. Bu çalışmada, muhasebe süreçleri ve entropi arasındaki ilişkiyi incelenmekte, negatif entropinin finansal bilgi kalitesi üzerindeki etkisi araştırılmakta ve muhasebe süreçlerinde entropiyi yönetmek için stratejiler önerilmektedir. Çalışmada, potansiyel entropi karşısında finansal bilginin kalitesi ve bütünlüğüne sürekli olarak dikkat edilmesinin önemi vurgulanarak, muhasebe uzmanları ve kuruluşları için pratik çıkarımlar tartışılmaktadır. Çalışma sonucunda, muhasebe süreçlerinde entropinin etkili bir şekilde yönetilmesinin, şeffaflık ve düzenlemeye öncelik verirken aynı zamanda artan karmaşıklığın maliyetlerini ve potansiyel risklerini de dikkate alan dengeli bir yaklaşım gerektiği ortaya konmaktadır.Öğe The Effect of OHS Costs on Accident Severity Rate in the Construction Industry(Business and Management Studies: An International Journal, 2021) Dursun, Günay Deniz; Ünkaya, Gülümser; Olcay, Zeynep FerideDue to its dynamic nature, rapid technology change, uneducated employees, harsh working conditions, many work accidents, and heavy consequences of accidents, occupational health and safety (OHS) practices are essential in the construction industry. However, occupational Health and Safety measures in the construction industry come with additional costs. Therefore, employers who have to bear a cost to take OHS measures may consider OHS costs unnecessary without considering the costs they will bear after work accidents and occupational diseases. This research aims to estimate the optimal costs of OHS budgets to reduce the number of accidents with lost time injury and whether the carried costs for occupational health and safety in the construction industry impact the lost time injuries. Therefore, OHS costs in the construction industry are grouped into eight categories: fire, work equipment, electricity, health, personal protective equipment, general equipment, training and occupational health and safety service costs. This research is based on the standard unit costs set for the 8 OHS criteria required by the OHS laws, accident severity rates and actual unit costs that the projects have carried for five years for the construction of 15 buildings with 220.000 m2- 500.000 m2 indoor space which is located in Istanbul Turkey, started in 2013 and completed in 2017. Since the research was conducted before January 1, 2020, there is no requirement for an ethics committee permission document. According to the research results, as the costs of occupational health and safety services, fire and training increased, accident severity rates has decreased. However, the impact of other variables on accident severity rates was not statistically significant. Thus, construction enterprises that want to decrease the accident severity rates in their projects need to emphasise occupational health and safety services, fire, and training criteria.Öğe Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sisteminin Özel Eğitim Kurumlarında Uygulanması(Balıkesir Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2022) Dursun, Günay DenizMaliyet muhasebesi, işletmelere verecekleri stratejik kararlarda kritik bilgiler sunmaktadır. Ancak geleneksel maliyetleme, sadece faaliyet tabanlı maliyetleme sisteminde görülebilen gizli bilgileri ortaya çıkarmakta yetersiz kalabilmektedir. Faaliyet tabanlı maliyet sistemi, geleneksel maliyet sisteminin aksine maliyetleri işletmelerin faaliyetlerine atamaktadır. Faaliyet tabanlı maliyetleme sistemi işletmelerin kar maksimizasyonu sağlamak ve rekabet avantajı elde etmek için her bir faaliyetinin etkinliğinin denetlenmesine, bu doğrultuda değer yaratmayan faaliyetlerin belirlenmesine ve ortadan kaldırılmasına yardımcı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, faaliyet tabanlı maliyet sisteminin özel eğitim kurumlarında uygulanmasını ve çıktılarının geleneksel maliyet sisteminden nasıl farklılaştığını gözler önüne sermektir. Sonuçlar, geleneksel maliyet sisteminin işletmeler için değerli sinyalleri yakalamak konusunda yetersiz kaldığına dair güçlü kanıtlar sunmaktadır. Bu açıdan, faaliyet tabanlı maliyetleme sistemi, geleneksel maliyet sisteminin bir alternatifi olarak değil; tamamlayıcı, işletmelerin daha etkin karar vermelerine yardımcı ve geleneksel maliyet sisteminin potansiyel hatalı yönlendirmelerinin önüne geçen bir sistem olarak düşünülmelidir.Öğe Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Hesap Verilebilirliğin Anahtarı: Entegre Raporlama(2024) Dursun, Günay Deniz; Tutcu, BurçinEntegre raporlama, finansal olan ve olmayan performans bilgilerinin tek bir raporda sunulmasını sağlamaktadır. Kurumların karşı karşıya oldukları finansal olmayan riskleri tespit etmeye ve yönetmeye destek sağlamaktadır. Yönetimde şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine uyulması sürdürülebilirlik açısından önemli bir araçtır. Ayrıca, geleneksel raporlama yöntemleriyle karşılaştırıldığında, entegre raporlama bilgi kullanıcılarına işletme performansına ilişkin kapsamlı ve bütüncül bir görüntü sunmaktadır. Bu nedenle, topluma örnek olmak rolü de olan, eğitim, araştırma ve topluma katkı faaliyetlerini yürüten yükseköğretim kurumlarının sürdürülebilirlik ve hesap verebilirlik ilkelerini uygulamasında entegre raporlama önemli bir rol oynamaktadır. Bu makale, yükseköğretim kurumlarının sürdürülebilirlik ve hesap verebilirlik ilkelerini uygulamalarını sağlayacak entegre raporlama konusunun önemini ele almaktadır. Bu çalışmada, yükseköğretim kurumlarının hali hazırda sundukları raporlar ile entegre raporlamanın bölümleri karşılaştırılarak incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı, Uluslararası Entegre Raporlama Konseyi (IIRC) tarafından belirlenen entegre rapor özelliklerinin üniversitelerin hazırlayacakları entegre raporda nasıl ele alınacağına yönelik öneriler sunmaktır. Entegre raporlama ile üniversitelerin faaliyetleri bilgi kullanıcıları açısından daha anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir hale geleceğinden, üniversitelerin performanslarını geliştirmelerine ve toplumun beklentilerine uygun hareket etmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.