Yazar "Dilber, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim öğretmenlerinin tükenmişlik yaşantıları ve yeterlik algıları 'İstanbul Kartal ilçesi örneği'(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2009) Dilber, Emel; Peker, SevinçBu Tez Çalışmasında; İlköğretim öğretmenlerinin tükenmişlik yaşantıları ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Ülkemizde öğretmen tükenmişliği ile ilgili yapılan çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu araştırma aynı zamanda, kamu ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler ile özel okullarda çalışan öğretmenlerin tükenmişlik yaşantılarını, yeterlilik algıları ve bu kavramların birbirleri ile ilişkisini saptayarak, öğretmen tükenmişliğinin önlenmesinde eğitim yönetimine yeni katkılar sağlayarak eğitim ve öğretimin kalitesini yükseltmeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın evrenini 2007-2008 Eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Kartal ilçesindeki 17 ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma anketi araştırma örneklemine alınan 4 özel okulda, 13 kamu okulunda 261 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini ölçmek için öğretmen tükenmişliği anketi, öz yeterlik algılarını ölçmek için ise öğretmen yeterlik anketleri kullanılmıştır. Veri toplama aracı üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerle ilgili kişisel bilgileri elde etme amacıyla cinsiyet, medeni durum, yaş, çalıştığı okul türü, branşı ve meslek kıdemini belirleyen sorular bulunmaktadır. İkinci bölümde öğretmenlerin mesleki ve çalışma ortamlarına ilişkin olarak karşılaştıkları psikolojik gerilimlere yönelik belirli durumları içeren sorulardan oluşan ?Öğretmen Tükenmişlik Anketi? uygulanarak öğretmenlerin tükenmişlik seviyeleri ölçülmüştür, üçüncü bölümde öğretmenlerin öz yeterlilik algılarını ölçmek için ? Yeterlilik Anketi? uygulanmıştır. Araştırmada 3 alt problem yanıtlanmaya çalışılmış, verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Veri toplama aracından bilgi toplamak için frekans(f), aritmetik ortalama (x), f-testi istatistikî yöntem ve tekniklerden faydalanılmıştır.