Yazar "Deniz, Damla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pazar yönlülük ve bunun işletme performansına etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Deniz, Damla; Emanet, HakanGünümüzde rekabetin yeniden tanımlanması ve içeriğinin değişmesi işletmeleri oldukça zorlamakta ve geçici başarılara değil kalıcı üstünlüklere odaklanmaları gerçeğini ortaya çıkarmaktadır. Özellikle de pazarlama konusunda bir şeyin nasıl üretileceğinde yaşanan değişimler ve dönüşümler işletmelere birbirinden farklı yol izlemelerini sağlamıştır. Bunların başında ise, pazar yönlü olma ve pazarlama yeteneklerine odaklanarak rekabet avantajı sağlamak gerekmektedir. İşletmeler, sahip oldukları pazar yönlülük ve pazarlama yetenekleri sayesinde rekabetçi üstünlükte daha fazla değer üreterek uzun dönemde performanslarını da artırırlar. Özellikle; küreselleşen dünya ve her geçen gün gelişmekte olan teknoloji ile birlikte işletmeler, rakiplerinin gerisinde kalmamak için içinde bulunduğu pazarı iyi tanımalıdır. Bu nedenle işletmelerde pazar yönlülüğe önem verilmeli ve işletme performansı arttırılarak pazardaki yeri sağlama alınmalıdır. Bu çalışma, işletmeler arasında oluşan rekabet avantajını elde etmede pazar yönlülük, pazarlama yeteneklerinin işletmeler üzerindeki olası performans etkilerini belirlemeye yönelik yaşantılar ve denemeler yoluyla elde edilen bilgilerin değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu doğrultuda toplam 285 işletmeciden toplanan 285 anketle çalışma gerçekleştirilmiş olup sonuçlar değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, pazar yönlülük ile pazarlama yetenekleri arasında, pazarlama yetenekleri ve işletme performansı arasında ve pazar yönlülük ile işletme performansı arasında istatistiki açıdan anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.