Yazar "Demirel, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bankaların dijital bankacılık uygulamalarının müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti üzerine etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2021) Demirel, Serkan; Ulusoy, AhmetYaşanan teknoljik gelişmeler, bankacılık hizmetlerinin sunulma biçimlerinde köklü değişikliklere sebep olmaktadır. Bankacılık sektörü için stratejik unsurlar olan müşteri memnuniyetinin ve sadakatinin sağlanması, müşterilere daha rahat ve daha hızlı hizmet seçeneklerinin sunulmasını gerektirmektedir. Bu doğrultuda dijital bankacılık uygulamaları bankacılık işlemlerinin daha rahat ve hızlı bir şekilde sunulmasını sağlayabilmektedir. Bu çalışmada dijital bankacılığın müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati üzerindeki etkisi incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar dijital bankacılık uygulamalarının hem müşteri memnuniyeti hem de müşteri sadakati üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Çalışma kapsamında kamu ve özel banka müşterileri arasında dijital bankacılık uygulamaları ve müşteri memnuniyeti açısından anlamlı bir farklılık bulunurken, müşteri sadakati açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca dijital bankacılık uygulamaları ve müşteri sadakati açısından bireysel ve ticari bankacılık müşterileri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, müşteri memnuniyeti açısından ise anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dijital bankacılık uygulamaları kullanan müşteriler ile kullanmayan müşteriler arasında müşteri sadakati açısından anlamlı bir farklılığın varlığı tespit edilirken müşteri memnuniyeti açısından bu gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.Öğe Türk Bankacılık Sisteminde Dijitalleşme-Kârlılık Etkileşimi(Hacettepe Üniversitesi, 2022) Ulusoy, Ahmet; Demirel, SerkanDünyadaki gelişmelere paralel olarak Türk bankacılık sektörü hızla dijitalleşmektedir. Dijitalleşmenin sürdürülebilirliği ancak kârlılığın sağlanmasıyla mümkün olabilir. Bu sebeple bu çalışmada dijitalleşmenin bankaların aktif kârlılığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Dijital bankacılık müşteri memnuniyeti ve sadakatinin artmasına, işlem maliyetinin azalmasına ve bankaların kâr etmesine katkı sağlayarak kazanç artışına neden olmaktadır. Bu çalışmada 2008-2020 dönemi, çeyrek dönemlik veriler kullanılarak dijitalleşme ve kârlılık ilişkisi araştırılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar dijitalleşme ve kârlılık arasında pozitif bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır. Ayrıca çalışmadan elde edilen sonuçlar, hem mobil ve internet bankacılık kullanan müşteri sayısının hem de mobil bankacılık ve internet bankacılığı aracılığıyla yapılan işlem hacimlerinin aktif kârlılık üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu durumun yanı sıra internet bankacılığı aracılıyla yapılan işlem hacmi büyüklüğünün bankaların aktif kârlılığı üzerinde etkili olan en önemli faktör olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mobil bankacılık işlem hacminin kârlılık üzerindeki etkisinin internet bankacılığı işlem hacminin kârlılık üzerindeki etkisine göre daha düşük bir seviyede kaldığı bulunmuştur. Çalışma kapsamında elde edilen bir diğer sonuç ise mobil bankacılık müşteri sayısındaki artışın, internet bankacılığı müşteri sayısındaki artışa göre kârlılık üzerinde yaklaşık iki katlık bir etkiye sahip olduğudur.