Yazar "Demir, Zafer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de GSM sektörü ve rekabet stratejileri(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Demir, Zafer; Kovancı, Ahmetİletişim sektörünün en büyük alt sektörü olan telekomünikasyon sektöründeki teknolojik gelişmeler, yayılan bilginin miktarını ve hızını artırmıştır. Bu açıdan, sosyal bir yararı olan telekomünikasyon sektörü, ülke ekonomisinin en önemli altyapı bileşenlerinden birini oluşturmaktadır. Türkiye'de halihazırda faaliyet gösteren üç GSM operatörü vardır. Bunlar Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone'dur. Piyasa yapısından, operatörlerin uyguladığı yoğun talep ve stratejilerden kaynaklanan büyük bir rekabet kaçınılmaz olmuştur. Hizmet kalitesi kavramı, rekabetçi ve yoğun ekonomilerde faaliyetlerini sürdürmek isteyen ve pazarda kalarak rekabeti yönlendirmeye çalışan işletmeler için vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Yenilenen hizmet sektöründeki hizmetlere olan artan talep, şirketleri değişime ayak uydurmaya zorlamaktadır. Bugün itibari ile Türkiye'deki GSM Operatörü kullanıcı sayısı yaklaşık 65 milyona ulaştığından GSM sektöründe yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. GSM şirketlerinin mevcut müşterilerini ayakta tutabilmeleri, rekabette ayakta kalabilmeleri ve yeni müşteriler kazanabilmeleri hizmet kalitesini arttırmaktan geçmektedir.