Yazar "Ceyhan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An: Kurmaca kısa film(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2011) Ceyhan, Mehmet; Asiltürk, CengizHareketli bir şeyi sabit gördüğümüz zaman dilimi nedir?Zeynep, küçük ve sakin bir kafede yalnız başına oturmaktadır. Aynı mekânda bulunan Yusuf ise kitabını okumaya dalmıştır. İlk bakışta; Her şey, her zaman ki gibi sıradan gözükmektedir. Hesabını ödeyip kafeden ayrılan Zeynep, Fotoğraf makinesini masada unutur. Yusuf, kadının peşinden koşar ancak yetişemez. Zeynep taksiye binip, uzaklaşır. Ne yapacağını bilemeyen Yusuf, evine döner. Kadının çekmiş olduğu fotoğraflara göz atar. Son fotoğrafa geldiğinde ise (yakın plan çekilmiş) kendi fotoğrafı ile karşılaşır. Bu gizemli durumdan etkilenen Yusuf, Tutkulu bir arayışa girişir. Zeynep'in her biri faklı mekânlarda çekilmiş fotoğrafları, Yusuf'un bu arayışında yol haritası olmaktadır. Arayışın sonunda Yusuf, Zeynep'in ölmüş olduğu gerçeği ile yüzleşir. Sahil kenarından bir banka gider. Son kez kendi fotoğrafını çekerek o anı ölümsüzleştir. Fotoğraf makinesini bırakır. Gemilerin arasında yok olup gider. Bir başkası fotoğrafını bulana dek, bu döngü devam eder.Özet'te yer alan öykü, görüntü ağırlıklı filme alınmıştır.Anahtar kelimler: Yusuf, Zeynep, Fotoğraf Makinesi, DöngüÖğe Menam Distopyası (Kısa film)(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Ceyhan, Mehmet; Buyan, Burak"Menam distopyası" yakın bir gelecekte, kent-bellek ilişkisini mercek altına alan distopik anlatı türüne ait kısa metraj bir filmdir. Filme konu olan, kent mimarisinin fütürist yapılarla çevrelendiği bu dönüşüm, kent hafıza enstitüsü adlı hayali bir merkez tarafında yürütülmektedir. Şehir sakinlerinin yeni döneme kolay bir şekilde adapte olmalarını sağlamak amacı ile geçmiş dönemle bağlarını kopartmayı seçen merkez, kolektif hafızayı yok etmek üzeredir. İnsan yaşamını anlamlı kılan bu kent-bellek bağının yok olmasına razı gelmeyen enstitü çalışanı Derin, kentin bir önceki döneme ait son görsel bellek kaydını kent hafıza enstitüsünden çalar. Fütürist yapılar ile yıkık dökük mekânların kontrastında geçen bu kovalamaca, bizi hiç beklenmedik bir sona götürür. Şehrin tarihsel belleğinin silinmekte olduğu bu evre, insanların bellek kayıtlarının yok edilmesi ile tamamlanacaktır. Sanatta yeterlik bitirme kısa filmi olan bu çalışma, Türk sinemasında örneğine az rastladığımız distopik bir atmosferi barındırır. Geçmiş, şimdi ve gelecek tasavvurunun iç içe geçtiği; dolayısıyla çizgisel olmayan bir kurgusal zaman anlayışına sahip çalışmada, yer yer bilimkurgu öğelerini de içinde barındıran yeni ve deneysel sinematografik anlatım ortaya konmuştur.