Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cengiz, Reyhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Aile hekimliği uygulaması ve hasta memnuniyeti (Edirne İl Merkezi örneği)
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2014) Cengiz, Reyhan; Gezgin, Mehmet Fikret
    Sağlık sistemi son zamanlarda önemli bir değişim içinde bulunmaktadır. Türkiye'de memnuniyetsizlik oluşturmaya başlayan sağlık ocakları uygulaması günün şartlarına cevap veremez hale gelmiştir. Birinci basamak sağlık hizmetleri sorununun çözülmesi amacıyla yeni bir hizmet modeli olarak aile hekimliği uygulamasına geçiş yapılarak, oluşması mümkün aksaklıkların önüne geçilmesi hedeflenmiştir. Edirne ili 01.12.2006 tarihinde pilot uygulamada dördüncü il olarak sağlık ocağı sisteminden aile hekimliği sistemine geçmiştir. Bu çalışmada, Edirne ilinde uygulanan aile hekimliği sisteminden hizmet alan kişilerin memnuniyet düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Uygulama olarak Edirne ili Merkez ilçede 152 hasta üzerinde yüz yüze anket çalışması yapılarak Aile Sağlığı Merkezi'ne başvuran hastaların memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi, buna bağlı olarak hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin incelenmesi ve öneri geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulguların analizinde tanımlayıcı istatistik yöntemleri (ortalama, standart sapma, frekans, yüzde), ikili grup karşılaştırmalarında Fisher's Exact Testi, Faktör analizi için KMO ve Bartlett Testi kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık düzeyi (p), ilgili testlerle birlikte gösterildi ve p<0,05 olan değerler istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi. Araştırma sonucunda; birinci basamak sağlık hizmetlerinde aile hekimliği hizmetlerinden hastaların yüksek düzeyde memnun oldukları belirlenmiştir.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder