Yazar "Cansabuncu, Sinan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik algısı: Zeytinburnu örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2008) Cansabuncu, Sinan; Göçer, Kenan?Ortaöğretim Öğrencilerinin Milliyetçilik Algısı? başlıklı araştırmamız, İstanbul'un kozmopolit yapısını (nüfus, göç, eğitim ve kentleşme vb.) temsil edeceği düşünülen Zeytinburnu ilçesinde liseye devam eden 548 genç öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada gençlerin mevcut milliyetçi değer yapıları ve bu olgular etrafında toplumda önemli görülen konuları değerlendirme biçimleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Bilindiği gibi ?milliyetçilik? olgusu dünya siyaset tarihinde homojenleştirici ve bütünleştirici işlevinin yanı sıra, ırk ve etnik kökeni gözönünde bulduran özelliğiyle, küreselleşme ve modernizmden kazandığı ivmeyle kimlik kategorilerini arttırmaktadır. Özellikle 1990'lı yıllardan itibaren siyasal, sosyal ve ekonomik dalgalanmalar, ülke coğrafyalarını bu dönüşüm hızıyla etkisi altına alarak, metefor; farklı kimliklerin zenginlik ve değer taşıma potansiyelinden çok, sorunsal tarafta kurgulamalar getirmektedir.Bir yandan Dünyada ve Türkiye'de giderek egemen olmaya başlayan evrensel insan haklarıyla; farklı kimliklere, farklı kültürlere ve farklı dini/felsefi inanışlara sahip bireylerin aynı siyasal organizasyonlar altında yaşayabilme olgunluğuna sahip demokratik katılımları gelmektedir. Bu, üniter politikaların ve uluslaştırma araçlarının tartışılması anlamına gelmektedir. Türkiye'nin kendi iç dinamikleri, bütünleşmeyi; homojenleşme olarak değil, dönüşümle, kendi içinde entegre olma alternatifini varlık sebebi olarak değerlendirmektedir. Etnik hareketlerin artması da bu çerçevede değerlendirilebilir.Araştırma sonucunda, gençlerin Türklük, Etnisite, Vatandaşlık, Müslümanlık, Devletçilik, Aidiyet ve Avrupa Birliği gibi konularında, heterojen bir dağılım sergiledikleri, sınıf düzeyi, cinsiyet ve notlarına göre çeşitli farklılıklar arz ettiği ortaya çıkmıştır.