Yazar "Canpolat, Sinan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkiler uygulamaları(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Canpolat, Sinan; Altın, SedatHalkla İlişkiler yalnızca sağlık sektörü için değil, tüm sektörler için hayati bir öneme sahiptir. Özellikle günümüz çağdaş işletmecilik anlayışında, toplam kalite yönetimi uygulamalarında halkla ilişkiler değişmez bir öğe olarak yerini almıştır.Özünde insan ilişkilerinin yatması nedeniyle, halkla ilişkiler giderek artan öneme sahiptir. Ayrıca değişen toplumsal koşullar da halkla ilişkilere duyulan gereksinimi arttırıcı rol üstlenmektedir.Sağlık sektörü ve hastanelerde halkla ilişkiler uygulamaları daha çok önem kazanmaktadır. Bunun nedeni hastaneye gelen hastanın, aldığı sağlık hizmetini teknik yönden değerlendirme imkanının olmamasıdır. Asimetrik bilgi mevcudiyeti hastanın aldığı hizmeti değil de, hizmeti alış biçimini, aldığı ortamı ve hizmeti veren kişileri değerlendirmesine neden olmaktadır.Halkla ilişkiler hastanelerde müşteri memnuniyetini sağlamada, verimliliği artırmada çok önemli bir fonksiyona sahiptir. Bu nedenle hizmet sektörlerinde, hastanelerde iyi bir halkla ilişkiler birimi oluşturulması gerekmektedir.Bu çalışmada, halkla ilişkiler kavramı, sağlık sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları ve halkla ilişkilerin önemi konu alınmıştır. Araştırmada, İstanbul'da faaliyet gösteren 19 Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekim ve Başhekim Yardımcılarına anket uygulanmıştır. 12 sorudan oluşan anket hastane yöneticilerinin halkla ilişkiler kavramına nasıl baktıklarını ve halkla ilişkilerin sağlık sektöründe ki algılanış biçimini göstermektedir.