Yazar "Baysal, Evrim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık çalışanlarının hastalarla olan iletişim problemlerine yönelik bir alan çalışması: Diyarbakır Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2014) Baysal, Evrim; Mete, MehmetSağlık hizmetlerinde, diğer bazı kurumlarda olduğu gibi iletişim çok önemlidir. Konu insan sağlığı olduğu için, kendi ya da yakınlarının sağlıklarıyla ilgili bilgi almak insanların en doğal hakkı olmaktadır. Fakat bazı zamanlarda gerek sağlık personellerinden, gerekse de hasta ve yakınlarından kaynaklanan nedenlerle eksik ya da yanlış iletişimden kaynaklı bir takım problemler yaşanmaktadır. Bu problemler ister hasta veya yakınları tarafından olsun, ister sağlık çalışanlarından kaynaklansın, çözümlenmediğinde daha ileri boyutta (şiddet, kavga vb.) problemlere yol açabilmektedir. Sağlıklı bir iletişimde sağlık çalışanlarının genel memnuniyet ve motivasyon çok önem arz etmekteyken, hastaların da hastalıklarından dolayı morali düşük ve stres düzeyi yüksek olmakta, bu da karşılıklı empatinin azalmasına neden olarak iletişim kurmada zorlanma, yanlış anlama ya da hiç anlamama gibi sorunlara neden olmaktadır. Çalışmamızın amacı; sağlık işletmelerinde yaşanan iletişim problemlerinin kaynaklarını tespit etmek, bu problemlerin aşılması için hangi yöntemlerin daha uygun olacağıyla ilgili bir öneri sunmaktır. Problem kaynaklarıyla ve iletişim problemlerini tespit etmek amacıyla Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi örneklem olarak alınmış ve bu hastanede çalışanlar üzerinde anket uygulanmıştır. Anket analizi SPSS 17.0 ile analiz edilmiş ve tablolar halinde sonuçları açıklanmıştır Anahtar Kelimeler : İletişim, Motivasyon, Empati, Hastalar, Sağlık