Yazar "Bayhan, Burcu Aylin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemodiyaliz ünitesinde hizmet kalitesi ölçümü (Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi hastanesi örneği)(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2014) Bayhan, Burcu Aylin; Devebakan, NevzatÇok yönlü ve büyük değişimlerin yaşandığı ve rekabetin gittikçe arttığı günümüzde, işletmelerin de bu değişim ve gelişmelere ayak uydurmaları gerekmektedir. Bu rekabet ortamında; sağlık işletmeleri, varlıklarını devam ettirebilmek amacıyla verdikleri hizmetin kalitesini de sürekli olarak geliştirmek zorundadırlar. Sağlık işletmeleri, gerek kalite iyileştirme çalışmalarına başlamadan önce mevcut düzeyi tespit etmek ve gerekse bir takım iyileştirmeler sonucundaki değişiklikleri öngörebilmek amacıyla, müşteri beklenti ve algıları üzerine çalışmalar yapmak zorundadırlar. Bu çalışmada hastane hizmetlerine adapte edilmiş SERVQUAL ölçeği kullanılarak, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Hemodiyaliz Birimi' nde hizmet alan hastaların, sunulan hizmetleri değerlendirmesiyle algılanan hizmet kalitesi düzeyleri ölçülmüş daha sonra söz konusu hizmet kalitesinin bağımsız değişkenler açısından nasıl algılandığı istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Bağımsız değişenler; hastanenin kalitesi ile ilgili hizmet alanların genel değerlendirmesi, problem yaşama durumu açısından, hastalığın akut veya kronik olma durumu, cinsiyet, medeni hal, eğitim düzeyi, yaş grupları ve hastalık süresine göre yapılan istatistiksel analizlerden oluşmaktadır. Anahtar kelimeler : Sağlık İşletmeleri, Hizmet Kalitesi, Hemodiyaliz, SERVQUAL.