Yazar "Balta, Halise Kuru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış 6-8 yaş çocukların görsel algı becerilerinin karşılaştırılması(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Balta, Halise Kuru; Doksat, Mehmet KeremBu araştırma, yaygın gelişimsel bozukluk ve öğrenme bozukluğuna derinlemesine bir bakış getirilmesi, görsel algılama ile 6-8 yaş arası algının gelişimini etkileyen unsurların değerlendirilmesi ve yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış 6-8 yaş çocuklarının görsel algı becerilerinin ölçülerek, iki grubun karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak test yöntemi kullanılmış olup, Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi tercih edilmiştir. Araştırmanın evreni, İstanbul ilinde, Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Öğrenme Bozukluğu tanısı almış ve özel eğitim görmekte olan 6-8 yaş çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ili, Kadıköy ilçesi, Yörünge Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Merkezine özel eğitim amacıyla gelen 6-8 yaş arasındaki çocuklar arasından rastgele yöntem ile seçilen 70 çocuk oluşturmaktadır. Çalışma yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış 6-8 yaş çocuklar ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış çocukların takvim yaşı ve Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi'nin alt alanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır. Yaygın gelişimsel bozukluk ve öğrenme bozukluğu tanısı almış çocuklarda, cinsiyete göre testin alt alanlarında istatistiksel olarak anlamlı fark çıkmıştır. Öğrenme bozukluğu tanısı almış kızların şekil sabitliğinin algılanması yaşı, yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış kızların şekil sabitliğinin algılanması yaşına göre daha yüksek olduğu da tespit edilmiştir.