Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Balta, Halise Kuru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış 6-8 yaş çocukların görsel algı becerilerinin karşılaştırılması
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Balta, Halise Kuru; Doksat, Mehmet Kerem
    Bu araştırma, yaygın gelişimsel bozukluk ve öğrenme bozukluğuna derinlemesine bir bakış getirilmesi, görsel algılama ile 6-8 yaş arası algının gelişimini etkileyen unsurların değerlendirilmesi ve yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış 6-8 yaş çocuklarının görsel algı becerilerinin ölçülerek, iki grubun karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak test yöntemi kullanılmış olup, Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi tercih edilmiştir. Araştırmanın evreni, İstanbul ilinde, Yaygın Gelişimsel Bozukluk ve Öğrenme Bozukluğu tanısı almış ve özel eğitim görmekte olan 6-8 yaş çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ili, Kadıköy ilçesi, Yörünge Psikolojik Danışmanlık ve Eğitim Merkezine özel eğitim amacıyla gelen 6-8 yaş arasındaki çocuklar arasından rastgele yöntem ile seçilen 70 çocuk oluşturmaktadır. Çalışma yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış 6-8 yaş çocuklar ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış çocuklar ile öğrenme bozukluğu tanısı almış çocukların takvim yaşı ve Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi'nin alt alanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır. Yaygın gelişimsel bozukluk ve öğrenme bozukluğu tanısı almış çocuklarda, cinsiyete göre testin alt alanlarında istatistiksel olarak anlamlı fark çıkmıştır. Öğrenme bozukluğu tanısı almış kızların şekil sabitliğinin algılanması yaşı, yaygın gelişimsel bozukluk tanısı almış kızların şekil sabitliğinin algılanması yaşına göre daha yüksek olduğu da tespit edilmiştir.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder