Yazar "Aycan, Yavuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyeti: Tavas Diş Tedavi ve Protez merkezi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Aycan, Yavuz; Sarıtaş, MehmetBu çalışma, sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyeti konusundadır. Hasta memnuniyetini gerçekleştirmek çağdaş sağlık işletmelerinin en önemli amaçları arasında yer almaktadır. Rekabet, hasta memnuniyeti konusunu ticarileştirmekte ve önemini arttırmaktadır. Bu çalışma dört bölüm halinde planlanmıştır. Bu çalışmanın birinci bölümünde sağlık hizmetleri ve kalite konusu analiz edilmiştir. İkinci bölümde sağlık hizmetlerinin gelişimi, örgütlenmesi ve hasta memnuniyeti konusu yer almış ve değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde hastaneler, diş hastaneleri, kalite ve memnuniyet konuları analiz edilmiştir. Dördüncü bölümde sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyeti, Tavas Diş Tedavi ve Protez Merkezi örneği çerçevesinde ele alınmış, anket bulguları ortaya konmuş ve analiz edilmiştir. Bu çalışmanın ilk üç bölümü kuramsaldır ve kuramsal bölümlerde tarama yöntemi kullanılmıştır. Dördüncü bölümü uygulamalı bölümdür ve bu bölümde anket uygulaması yapılmıştır. Sağlık Bakanlığı'nın standart anket formu uygulanmıştır. 01.01.2015 – 31.01.2015 arası sürede anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın evreni 1900 kişi, örneklemi 320 kişidir. Anket uygulanan hastalar gönüllülük esasına göre seçilmiştir. Seçilen her hastaya 11 soru sorulmuştur. Anket sonuçları için SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) kullanılmış, bulgular istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Bu çalışmada hasta memnuniyetinin bir sonuç, hizmet kalitesinin bir neden olduğu anlaşılmıştır. Hasta memnuniyetini arttırmak için, hizmet kalitesi arttırılmalıdır. Bu çalışmada Tavas Diş Tedavi ve Protez Merkezi'nden hizmet alan hastaların, verilen hizmetten genel olarak memnun oldukları saptanmış ve memnuniyet düzeylerinin (% 95,6) oldukça yüksek olduğu anlaşılmıştır.