Yazar "Atalay, Tayfun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Acil serviste hasta memnuniyeti: Çivril Devlet Hastanesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2013) Atalay, Tayfun; Gezgin, Mehmet FikretAraştırma acil üniteye başvuran hastaların bu üniteye yönelik memnuniyet ve şikayetlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve analitik olarak yapıldı. Araştırma, Çivril Devlet Hastanesi Acil Servisine gelen 200 hasta ve ailesi üzerinde gerçekleştirildi. Hazırlanan 29 soruluk anket ile hasta ve yakınlarının demografik özellikleri, acil servis deneyimleri, acil servislerde karşılaştıkları sorunlar ve acil servisten memnuniyetleri saptanmaya çalışıldı. Sonuç olarak; hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin doktor davranışı hemşire davranışı, acil serviste tetkik ve tedavi sürerken hastalara işlemler hakkında bilgi verme, hastane temizlik durumu,hastanenin teknik donanım ve ekipman durumu ve taburcu olduğunda bilgi verme olduğu tespit edilmiştir. Hasta ve yakınlarının bunlardan memnun olma yüzdelikleri saptanmıştır. Hasta ve yakınlarının bu hastaneyi tercih etme sebepleri ve ayrıca hasta ve yakınlarının memnuniyet/memnuniyetsizliklerine göre tekrar hastaneye gelme durumları saptanmıştır.