Yazar "Atalay, Sevgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yatan hasta bölümlerindeki hastaların hemşirelik hizmetlerinden doyum ve memnuniyeti: Çivril Devlet Hastanesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2013) Atalay, Sevgi; Gezgin, Mehmet FikretTeknolojide artan değişimler etkisini en hızlı biçimde sağlık sektöründe göstermektedir. İleri teknolojinin kullanılmasıyla birlikte, kaliteli sağlık bakım talebinin yaygınlaşması kişilere ve topluma kaliteli sağlık hizmeti verilmesini de gündeme getirmektedir. Sağlık sistemindeki kalitesiz hizmet, kaliteyi ve hasta doyumunu ön plana özel sağlık hizmetlerini veya ülke dışı alternatifini gündeme getirmektedir. Bu da sistemin zedelenmesine yol açmaktadır. Günümüzde sağlık hizmetlerinde kalite değerlendirilmesi sürecinde kullanılan önemli bir ölçüt olan hasta doyumu ve memnuniyeti konusu üzerinde çok sayıda araştırmalar yapılmakta ve sağlık sektöründe müşteri ya da hasta odaklılığın artması ile hasta memnuniyetini verilen önemde önemli bir artış yaşanmaktadır. Hasta doyum ve memnuniyetinin temelini hasta hemşire ilişkisi oluşturmaktadır. Hasta ile tüm gününü geçiren, hastanın teşhis ve bakım işlemleri ile bu işlemler esnasında geçirdiği olaylardan ne şekilde etkilendiğini en yakından gözlemleyen sağlık çalışanı hemşire olmaktadır. Dolayısıyla servise alınma aşamasından taburculuğa kadar süre zarfında, hastanın memnuniyetini yükseltmede hemşirenin sorumluluğu büyüktür. Hasta memnuniyetinin sağlanmasında hemşirenin rolü, bireye kendi bakımını yapar hale gelinceye kadar yardımcı olmak, en kısa zamanda kendi gereksinimlerini karşılayabilmesini sağlamak ve bu süreç içerisinde memnuniyetini en üst düzeye çıkarmaktır. Hasta memnuniyetinin değerlendirilmesi, hemşirelik hizmetlerinde bakım kalitesini belirlemeye ve hasta beklentilerine yönelik gerekli düzenlemelerin yapılmasına olanak sağlayarak hemşirelik hizmetlerinin kalitesini yükseltmektir. Bu nedenle hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetinin düzenli olarak değerlendirilmesi önemlidir. Yapılan bu tez çalışmasında da, Çivril Devlet Hastanesi?nde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.