Yazar "Atabek, Saliha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık kurumlarında akreditasyon(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2014) Atabek, Saliha; Tığlı, MehmetTeknolojik gelişmelerin son hızla devam ettiği günümüzde, çağdaşlaşmanın bir sonucu olarak her alanda olduğu gibi hizmet alanında da köklü değişiklikler olmuştur. Merkezinde insan ve insana hizmet olan bu sektörde faaliyet gösteren kuruluşlar ayakta kalabilmek için birçok yöntem geliştirme arayışına girmişlerdir. Beklentilerin artması beraberinde hizmet kalitesini de attırmıştır. Sağlık sektörü de bu duruma kayıtsız kalamamış ve hizmet sunumunda meydana gelebilecek hata ve aksaklıkları en aza indirmek ve bunun neticesinde hasta ve hasta yakınlarının memnuniyet düzeyini en üst seviye çıkarmayı hedeflemiştir. Bu amaca ulaşmak şüphesiz ki belirli standartları sağlamakla mümkün olacaktır. Üretim sektörünün yanında hizmet sektörü de Toplam Kalite Yönetimi anlayışını hızla benimsemiş ve uygulamaya başlamıştır. Hizmet sektörünün en önemlisi olan Sağlık kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimi felsefesi benimsenmiş ve bu doğrultuda sağlık kalitesini güvence altına alacak çalışmalar giderek önem kazanmıştır. Bireylere zarar verebilecek hataların önceden belirlenebilmesi ve önlenebilmesi için sağlık kurum ve çalışanlarına büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu noktada sağlık kurumları bünyesinde yürütülecek olan kalite ve akreditasyon çalışmaları bireylerin daha sağlıklı ve daha güvenli şekilde sağlık hizmetlerinden yararlanmasını sağlayabilecektir.