Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Evin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal medyanın Y kuşağının ayakkabı satın alma davranışlarına etkisi
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Aslan, Evin; Tarhan, Meltem Kayhan
    Dijital kanallar ve mobil teknolojiler iletişim ve etkileşimin zaman ve mekan sınırını kaldırmıştır. Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişle başlayan değişim, haber izleme ve iletişim alışkanlıkları kadar satın alma davranışlarını da etkilemiştir. Artan sosyal medya kanalları üye ve takipçilerine sosyalleşme platformu dışında yeni şeyler öğrenmek, paylaşım yapma, satın alacakları ürünler hakkında araştırma yaptıkları bir mecra haline dönüşmüştür. Tüketicilerin satın alma karar sürecinde yalnızca marka üretimi reklam ve bilgiler yerine sosyal medya kanallarında diğer tüketiciler tarafından oluşturulan içeriklerden, kullanıcı yorumlarından, referans grupları, aile ve yakın çevrelerinden fikir aldıkları görülmektedir. Satın alma sonrasında ise ürün ve deneyimleri ile ilgili düşüncelerini aynı kanallarda yine özgürce paylaşmaktadırlar Bu araştırma, Y kuşağının ayakkabı satın alma davranışlarında sosyal medyanın ne derece etkili olduğunu ele almaktadır. İki ilde gerçekleştirilen anketlerden elde edilen bulgular; Y kuşağı tüketicilerinin sosyal medyaya önemli bir zaman ayırdığı ve sık kullandığını, alışveriş yapmadan önce sosyal medyada araştırma yaptıklarını teyit etmekte ve ayakkabı satın alma kararlarında da etkili olduğunu göstermektedir. Sosyal medya kanallarında yapılan paylaşım ve yorumların satın alma davranışlarını etkilendiklerini göstermekte, boyutlarına ışık tutmaktadır. Y kuşağı tüketicilerin ayakkabı alışverişlerinde öncelikli ürünler ve aranan özelliklerin, online ve sosyal medya alışverişlerinde de benzer olmakla birlikte cinsiyet, yaş ve eğitim durumlarına göre kullanma ve yararlanma biçimleri farklılık göstermektedir.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder