Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Alkan, Semra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bir tutundurma aracı olarak sosyal medya aktivitelerinin marka değerine etkisi: Türkiye'de gazlı içecek kategorisi üzerine bir uygulama
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2018) Alkan, Semra; Keskin, Halit
    Bu tez çalışmasında, bir tutundurma aracı olarak sosyal medya aktivitelerinin marka değeri üzerindeki görece etkileri incelenmiş ve Türkiye'de gazlı içecek kategorisi üzerine bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte, özellikle, Aaker (1991)'ın bakış açısı ve önerdiği teorik çerçeve yaklaşımı göz önünde bulundurulmuştur. Araştırmanın verileri, anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. 1.300 kişiye anket dağıtılmış ve bunların arasından 1.072 kişi ankete yanıt vermiştir. Kola içeceği bağlamında oluşturulan modelde, geleneksel tutundurma faaliyetleri arasında yer alan reklam, sponsorluk, promosyon ve sosyal medya aktiviteleri bağımsız değişkenler olarak ele alınmış ve bu değişkenlerin marka değeri (algılanan kalite, markaya ilişkin çağrışımlar, markaya ilişkin duygular, marka bağlılığı) üzerindeki etkilerine yönelik hipotezler test edilmiştir. AMOS 16 istatistik programı yardımı ile gerçekleştirilen hipotez testleri sonucunda, bir tutundurma aracı olarak sosyal medya aktivitelerinin marka değeri üzerindeki etkilerinin, istatistiki olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, sosyal medya aktivitelerinin marka değeri açısından, özellikle algılanan kalite ve markaya ilişkin duygular ve dolaylı olarak da marka bağlılığı bağlamında önemli bir yer iştigal ettiği sonucuna varılmıştır. Bu çalışmanın literatüre katkısı ise, oluşturulan modelin Türkiye'de kola içeceği bağlamında test edilmesi ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesidir. Bundan sonraki araştırmalarda, bu modelin geçerliliğinin Türkiye'de tüketim sektörü ile bağlantılı farklı ürünler bağlamında test edilmesi, bir genelleme yapabilmek adına aydınlatıcı olacaktır.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder