Yazar "Alemdar, Ezgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Annelerin paylaşan ebeveynlik (sharenting) eylemlerini inceleyen ölçek geliştirme çalışması(Mahmut DEMİR, 2023) Alemdar, Ezgi; Kahraman, SüleymanBu çalışmada annelerin paylaşan ebeveynlik (Sharenting) eylemlerini inceleyen bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır ve ilgili alanyazın doğrultusunda oluşturulan 22 maddelik formun 125 katılımcı ile pilot uygulaması gerçekleştirilmiştir. Pilot uygulama sonrasındaki incelemelerde 17 maddelik form ortaya çıkmıştır. 342 katılımcı anne üzerinde yapılan açımlayıcı faktör analiziyle 4 faktörlü varyansın %71,2’sini açıklayan 17 maddeli bir yapı elde edilmiştir. Bu 4 faktör sırasıyla “Paylaşım Davranışı”, “Sosyal Karşılaştırma Davranışı”, “Olumlu Geri Bildirim Etkisi” ve “Olumsuz Geri Bildirim Etkisi” olarak isimlendirilmiştir. Ölçek formunun elde edilen son hali doğrulayıcı faktör analizi ile değerlendirilmiş ve model doğrulanmıştır. Cronbach Alfa iç tutarlılık değeri ölçeğin güvenirlik analizi için incelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda paylaşan ebeveynlik ölçeğinin (PEÖ) annelerde uygulanması için asgari düzeyde standardizasyon değerlerine sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Annelerin paylaşan ebeveynlik (Sharentıng) eylemlerini inceleyen ölçek geliştirme çalışması(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2022) Alemdar, Ezgi; Kahraman, SüleymanBu çalışmada annelerin paylaşan ebeveynlik (Sharenting) eylemlerini inceleyen bir ölçek geliştirmek ve ardından paylaşan ebeveynlik eylemlerini çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşmalarını incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın öncelikli hedefi literatürdeki paylaşan ebeveynlik eylemleri ve bireylere etkisini ölçen ölçüm aracı eksikliğine katkı sağlamaktır. Ölçek geliştirme sürecinde başlıca kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır ve ilgili alanyazın doğrultusunda 31 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Havuzdaki maddeler uzman görüşüne sunulmuş ve gerekli düzenlemeler sonucunda 22 maddelik formun 125 katılımcı ile pilot uygulaması gerçekleştirilmiştir. Pilot uygulama sonrasında yapılan incelemeler neticesinde 17 maddeli form ortaya çıkmıştır. 342 katılımcı anne üzerinde yapılan açımlayıcı faktör analiziyle 4 faktörlü varyansın % 71,2'sini açıklayan 17 maddeli bir yapı elde edilmiştir. Bu 4 faktör sırasıyla "Paylaşım Davranışı", "Sosyal Karşılaştırma Davranışı", "Olumlu Geri Bildirim Etkisi" ve "Olumsuz Geri Bildirim Etkisi" olarak isimlendirilmiştir. Ölçek formunun açımlayıcı faktör analizi sonucunda elde edilen son hali 338 katılımcı üzerinden doğrulayıcı faktör analizi ile değerlendirilmiş ve model doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi için ise, Cronbach Alfa iç tutarlılık değeri incelenmiştir (α=.73). Açımlayıcı faktör analizi, güvenirlik analizleri ve ilişkisel analizler için SPSS 21.0, doğrulayıcı faktör analizi için SPSS Amos 25.0 programları kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda paylaşan ebeveynlik ölçeğinin (PEÖ) annelerde uygulanması için yeterli geçerlik ve güvenirliğe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca PEÖ'nün alt boyutlarından biri olan olumsuz geri bildirim etkisi puanları, annelerin eğitim durumuna ve çocuk sayısına göre anlamlı düzeyde farklılaşmıştır.Öğe Okul Öncesinde Çocuğu Olan Annelerin Duygu Düzenleme Stratejileri ile Çocuklarıyla İletişimi İlişkisinde Bilinçli Farkındalığın Aracı Rolü(Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, 2021) Kahraman, Süleyman; Alemdar, EzgiDuygu düzenleme stratejileri bireyler tarafından psikolojik durumlarını korumak veya düzenlemek adına uygulanan pratikleri kapsar. Bilinçli farkındalık ise, bireylerin içinde bulunduğu ana dair zihinsel, duygusal ve bedensel dikkatli tutumlarıdır. Bu araştırma duygu düzenleme, ebeveynin çocuğuyla iletişimi kavramları arasındaki ilişkiyi ve bilinçli farkındalığın bu ilişkide aracı rolü olup olmadığını incelemektedir. Araştırmanın örneklemi, okul öncesi dönemde çocuğu olan 416 anneden oluşmaktadır. Veri toplama sürecinde Duygu Düzenleme Ölçeği, Bilinçli Farkındalık Ölçeği ve Ebeveynin Çocuğuyla İletişimi Ölçeği kullanılmıştır. SPSS programında yapılan regresyon analizleri sonucunda; duygu düzenlemenin ebeveynin çocuğuyla iletişimi üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu ancak, duygu düzenleme ile ebeveynin çocuğuyla iletişimi ilişkisinde bilinçli farkındalığın anlamlı bir aracı rol etkisi olmadığı bulunmuştur. Aynı zamanda, çocuk sayısı ve çocuğun yaşı demografik değişkenlerine göre ebeveynin çocuğuyla iletişimi puanlarının; eğitim düzeyi ve çocuk sayısına göre ifadeyi bastırma puanlarının; gelir düzeyine göre duygu düzenleme puanlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Bulgular, literatürden elde edilen bilgilerle tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.