Yazar "Aksoy, Mesut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul müdürlerinin liderlik yaklaşımları uygulama dereceleri ve öğretmenlerin performansına etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Aksoy, Mesut; Altındağ, ErkutAraştırmanın amacı, okul müdürlerinin liderlik yaklaşımlarını uygulama derecelerini ve öğretmen performansına etkisini belirlemektir. Anket çalışmasındaki ölçek ve değişkenler ile öğretmenlerin okul müdürlerinin liderlik yaklaşımları ve uygulama dereceleri test edilmiştir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Avrupa yakasın da 2018-2019 eğitim öğretim yılında devlet okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan okullarda görev yapan basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 295 öğretmendir. Yapılan anketler analiz edilmiş, vizyoner liderlik, etik liderlik ve öğrenen liderlik davranışlarının öğretmen performansına etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Analiz sonucunda vizyoner ve etik liderliğin yanında öğrenen liderlik davranışının öğretmen performansına daha etkili olduğu görülmüştür. Bu doğrultuda okul yöneticilerinin öğrenen liderlik davranışlarına sahip olması gerektiği ortaya çıkmıştır. Okulları okul müdürleri başarıya ulaştırır. Eğitimin belirlenen hedeflere ulaşması için okulları en doğru okul yöneticileri tarafından yönetilmesi gerekmektedir. Okul yöneticilerinin sergilediği tutum ve davranışlar okulda bulunan öğretmen ve öğrencilerin motivasyonunu, başarısını yüksek düzeyde etkilemektedir. Okul yöneticisi olan müdürlerin, öğretmen ve öğrencilerin beklentilerini karşılayabilecek öğrenen lider davranışları göstermelidir.