Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akin, Bahar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effect of COVID-19 pandemic on university education: Adoption of e-learning and testing the technology acceptance model
    (Korean Educational Developmental Inst, 2022) Akin, Bahar; Boztoprak, Hasan; Guzey, Yildiz Yilmaz; Suslu, Murat
    This study aims to investigate the factors affecting the acceptance of e-learning among university students, especially during the COVID-19 pandemic, and to reveal the factors affecting the reasons for students to use e-learning systems. We adopted the Technology Acceptance Model (TAM) to understand better the adoption of e-learning systems by university students. We gathered data from 716 university students who received distance education during the pandemic and used SPSS 22.0, AMOS 22.0 and SmartPLS 3.3 software to perform statistical analyses. The findings indicate that compatibility is related to perceived ease of use and perceived usefulness. Moreover, attitude is influenced by perceived ease of use and perceived usefulness. The results reveal the importance of perceived ease of use, perceived usefulness, self-learning necessity, and compatibility on intention to use.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder