Yazar "Akdemir, Abdurrahman Salih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin kararlara katılma durumu (Bağcılar örneği)(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2009) Akdemir, Abdurrahman Salih; Peker, SevinçBu tez çalışmasında; resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okulda alınmakta olan kararlara katılma durumları ve isteklerine yönelik algılarını belirlemek ve öğretmenlerin bu algılarının kişisel değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.Çalışmanın evrenini oluşturan İstanbul İli Bağcılar İlçesindeki 53 resmi ilköğretim okullarında çalışan 324 öğretmenden veriler elde edilmiştir. ?Resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler, okulda alınmakta olan kararlara tam olarak katılmamaktadırlar.? şeklinde belirlenen bu hipotez, çalışma evreninde yer alan öğretmenlere iki bölümden oluşan 27 maddelik dörtlü likert tipi ?Karara Katılma Anketi?nin uygulanması ile test edilmektedir. Elde edilen veriler SPSS 13.0 programına girilerek veriler alınmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde aritmetik ortalama, yüzde, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi teknikler kullanılmıştır. Bu verilerin analizleri yapılarak resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okulda alınmakta olan kararlara katılma durumları ve istekleri ile alt boyutları arasındaki ilişkiler açıklanmaya çalışılmıştır. Buna göre araştırmanın sonucunda; öğretmenler okulda alınmakta olan kararlara katıldıklarından daha çok katılmak istemektedirler. Öğretmenlerin, öğretimsel karar konularına ?biraz?, yönetimsel karar konularına ?çok az? katıldıkları; yönetimsel karar konularına ?çok?, öğretimsel karar konularına ?biraz? katılmak istedikleri saptanmıştır. Resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okulda alınmakta olan kararlara katılma durumları ve isteklerine ilişkin bazı kişisel değişkenler arasında anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir.