Gezgin, Mehmet FikretSarıca, Cennet2025-03-102025-03-102014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3Lc_QWNGlWZYdU4wr7Q3KdOpcP6oTnPQ5kLxZ-YF5KNFhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/7261Sağlık hizmetlerinde, etkin, etkili, güvenli ve memnuniyeti sağlayıcı hizmetlerin sunulabilmesi Sağlıkta Hizmet Kalite Standartlarına bağlıdır. Sağlık kurumlarındaki tüm yöneticiler ve çalışanlar, kaliteli hizmet sağlamak için yapılacak çalışmalarda belli bir standardizasyonun bilincindedir. Sağlık hizmetlerinin kaliteli olması için sağlık çalışanlarının bu konuda farkındalığı arttırılmalıdır. Sağlık kurumlarında kalite kültürünün geliştirilmesi için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan sağlıkta ulusal kalite sistemini sağlık kurumlarına entegre edilmesi gerekmektedir. Sağlıkta Hizmet Kalite Standartlarının sağlık kurumunda kalite kültürü haline gelmesi için, yöneticilerin farklı kurumsal faaliyette bulunması gerekmektedir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin sağlanması için Sağlıkta Hizmet Kalite Standartlarının altı temel yapı taşının kurumlara yerleşmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacı, sağlık hizmetlerinde standardın ve yüksek kalitenin sağlanması için Sağlıkta Hizmet Kalite Standartlarının tüm yönlerini ortaya koymak ve hastanelerde yanılsamalarını incelemek. Sağlıkta Hizmet Kalite Standartlarının kurumlarda kalite kültürü haline gelebilmesi için sağlık kurumlardaki çalışanların ve yöneticilerin farkındalık düzeylerini arttırmak.In health care, efficient, effective, safe and satisfactory service provider can be served depends on the Health Service Quality Standards All managers and all employees of the healthcare institutions, to ensure quality service is aware of a certain standardization of work to be done. To assure the quality of health services, awareness of the health workers should be increased on this issue. In order to develop quality culture in health institutions, the national quality health care should be integrated into the health care system which promulgated by the T.C Ministry of Health Quality Standards in Health Services to become a quality culture in health institutions, managers must have different corporate activities. It is essential to ensure the quality in Health Services by settling the six main building blocks of Health Service Quality Standards to the institutions. The purpose of the study, to express all aspects of the Health Service Quality Standards and to analyse the illusions of it in the hospital In order to ensure the standard of health services and high quality of Quality Standards in Health Services, increase the level of awareness of the employees and managers to obtain Quality Standards in Health Services to become a quality culture in health care institutions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHastanelerHospitalsSağlık Kurumları YönetimiSağlıkta hizmet kalite standartlarıHealth service quality standardsMaster Thesis1961371250