Sarıtaş, MehmetÇolakoğlu Babacan, Ayşegül2025-03-102025-03-102019https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZpnzpuhbA8zy3RRHtyMouIgLjBJRATN3Cc0rro8PyJHChttps://hdl.handle.net/20.500.12662/8417Bu araştırma, sağlıkta kalite yönetimi konusundadır. Kalite yönetimi; kuruluşta çalışanların katılımı ile kalitenin sağlanması, sürdürülmesi, geliştirilmesi yönündeki çalışmalar sonucunda yararlananların memnuniyetine yönelik bir yaklaşım sağlayan sistemler bütünüdür. Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ise; sunulan hizmetlerin, iş süreçlerinin sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesi yolu ile en düşük maliyet düzeyinde, hizmetten yararlananların ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanarak kuruluş performansının iyileştirilmesi yöntemidir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada kalite yönetimi felsefesinin sağlık sektörüne aktarımı anlatılmaktadır. Bu amaçla; ilk bölümde sağlık, hastalık, hastane, kalite yönetimi, sağlık hizmetleri ve sağlıkta kalite yönetimi uygulamaları kavramları yer almaktadır. İkinci bölümde, kalite yönetimi tarihçesi, kapsamı, ilkeleri, sağlık hizmetleri kalite yönetimi uygulanma yararları, başarısı ve hastane kalite komiteleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise, Sağlıkta Dönüşüm Programı, bileşenleri, kalite ve yasalaşma ii süreci, Ulusal Kalite Sistemi, standartlar ve hazırlanması, kalite kurumsallaştırma çalışmaları anlatılmıştır.This study focuses on quality management in medical services sector. Quality management consists of meeting, sustaining and improving quality standards with employee participation and it is an integration of systems which ensures the satisfaction of users. Quality management in medical services aims to increase the performance of the organizations through continuous improvement of services while keeping the minimum level of expenses; and meeting the needs and expectations of service users. In this research, survey method is used. This study explains the transfer of quality management philosophy to medical services. In order to do this, the first section contains explanations for the notions of health, illness, quality management, medical services and quality management in medical services. In the second section, a brief history, scope and principles of quality management; the benefits and successes of quality management in medical services; and hospital quality committees are explained. The last section contains Health Transformation Program and its components, quality and enacting process; iv National Quality System and its standards and preparation; the actions of quality institutionalizationtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSağlık Kurumları YönetimiHealth Care ManagementİşletmeSağlık hizmetlerinde kalite yönetimiQuality management for medical serviceMaster Thesis921562700