Afacan Fındıklı, Mine MukaddesYurtseven, Fatma Meltem2025-03-102025-03-102019https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBlvqVPC-9mvnh3O0oiEjKcKHEYZQm0ptxU5MyrlolsZBhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/6989Tezin amacı SKS Hastane Versiyon 5 (SKS Hv5) değerlendirmesine göre 85 ve üzeri puan alarak iyi seviyede performans sergileyen ve Kalite Yönetim Birimi bulunan üç Kamu Hastanesi'nin EFQM Mükemmellik Modeli (EFQM MM) değerlendirmesi kriterlerine göre kaç puan alacağının belirlenmesini sağlamak ve iki modelin karşılaştırmasını yapabilmektir. Böylece iki model arasında benzerlik ve farklılıkların olup olmadığı görülebilecektir. Bu karşılaştırma ile aynı zamanda hastanelerde kalite odaklı bütünsel performans değerlendirme ölçüm araçlarının kullanım alanı bulmasına da dikkat çekmek istenmiştir. Araştırma Nitel Araştırma Yaklaşımı çerçevesinde "Durum Çalışması" araştırma deseni kullanılarak üç kamu hastanesi incelendiği için çoklu durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 3 kamu hastanesi'nin üst düzey yöneticileri olmak üzere (Başhekim, Kalite Direktörü, Sağlık Hizmetleri Müdürü, İdari ve Mali İşler Müdürü ) toplamda 9 yönetici oluşturmaktadır. Görüşme tekniği uygulanırken EFQM MM'nin 9 ana kriteri ve alt kriterlerinden oluşan yapılandırılmış derinlemesine görüşme tekniği kullanılmış olup prob (sonda) sorular da görüşme sırasında kullanılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Her bir yönetici ile ses kayıt cihazı eşliğinde yapılan görüşmeler ortalama 45dk kadar sürmüştür ve görüşmeleri tamamlayabilmek adına her bir hastane için ortalama üç gün ayrılmıştır. Veri analizi yapılırken betimsel analiz benimsenmiştir. Geçerlilik ve güvenilirlik sağlamak için ise Guba ve Lincoln'ün (1982) alan yazına kazandırdığı altın standart olarak ifade edilen kriterler olan; inanılırlık, güvenilebilirlik, onaylanabilirlik ve aktarılabilirlik unsurları kullanılıp olumlu geribildirimler alınmıştır ve sonuçlarla alakalı konunun uzmanları ile mutabakat sağlanmıştır. Araştırmanın sonucunda SKS Hastane V5 değerlendirmesine göre 100 üzerinden 94-97 puan aralığına sahip üç hastane, EFQM Mükemmellik Modeli puanlandırmasına göre 301-304 aralığında puanlar almıştır. Üç hastanenin puan ortalaması ise 301 olmuştur. Bu sonuç dört aşamalı bir puanlandırmaya sahip olan RADAR'ın Mükemmellikte yetkinlik seviyesi (300The aim of the thesis is to determine how many points according to the EFQM Excellence Model (EFQM MM) evaluation criteria of three Public Hospitals with a Quality Management Unit with a performance of 85 and above according to the SKS Hospital Version 5 (SKS Hv5) evaluation and to compare the two models. It is to make. Thus, it can be seen whether there are similarities and differences between the two models. With this comparison, it was also aimed to draw attention to the use of quality-oriented holistic performance evaluation measurement tools in hospitals. The research was conducted with a multi-case study because three public hospitals were examined using the "Case Study" research design within the framework of the Qualitative Research Approach. Data collection tools; interview technique, document review, observations. The sample of the study consists of 9 managers (Chief Physician, Director of Quality, Director of Health Services, Director of Administrative and Financial Affairs) of 3 senior hospitals of 3 public hospitals determined by purposive sampling method. While interviewing technique was used, structured in-depth interview technique consisting of 32 criteria and probe questions of EFQM EM was used and interviews were recorded on voice recorder. Interviews with each manager and voice recorder lasted approximately 45 minutes and three days were reserved for each hospital in order to complete the interviews. Descriptive analysis was adopted during data analysis. In order to ensure validity and reliability, Guba and Lincoln (1982), which is the gold standard in the literature; credibility, reliability, verifiability and transferability were used and positive feedback was received and results were agreed with the experts of the subject. As a result of the research, according to the SKS Hospital V5 assessment, three hospitals with a score of 94-97 out of 100 received scores in the range of 301-304 according to the EFQM Excellence Model scoring. The mean score of the three hospitals was 301. This result represents the level of competence in Excellence (300trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHastanelerHospitalsSağlık Kurumları YönetimiT.C. Sağlık Bakanlığı tarafından uygulanan sağlıkta kalite standartları hastane versiyon 5 (SKS-hastane V5)'in EFQM mükemmellik modeli (EFQM MM) ile karşılaştırılmasına yönelik durum çalışmasıT.C. case study for comparison of Health Quality standards hospital version 5 (SKS h V5) with the EFQM excellence model (EFQM EM) applied by the ministry of healthDoctoral Thesis2941609323