Kendir, VasfiSinsoysal, BahaddinOrçanlı, KenanBoztoprak, Hasan2021-01-222021-01-222019KAÜİİBFD Cilt, 10, Sayı 20, 20191300-4646https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/338401https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2019.037Yapılan çalışmanın amacı, örgüt kültürü (ÖK) ile örgütsel yenilikçilik (ÖY) değişkenleri arasındaki ilişkide örgütsel öğrenme (ÖÖ) değişkeninin aracılık rolünün olup olmadığını belirlemektir. Söz konusu çalışmada kullanılan veriler, bir ünivesite hastanesinde 600 personeline uygulanan üç adet ölçek ile toplanmış ve kurulan modelin analizi hiyerarşik regresyon modeli ile test edilmiştir. Yapılan çalışma sonucu, ÖÖ'nin; ÖK ile ÖY değişkenleri arasında kısmi aracılık rolüne sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kısmi aracılık etkisi olan değişkenlerin arasındaki ilişkiler ile ilgili olarak yapılan Sobel testi sonucunda; ÖK ile ÖY değişkenleri arasında ilişkinin anlamlı bir ilişki ve bu değişkenler arasında da ÖÖ değişkeninin kısmi aracılık etkisinin olduğu teyit edilmiştir.trÖrgüt KültürüÖrgütsel ÖğrenmeÖrgütsel YenilikçilikHiyerarşik RegresyonÖrgüt Kültürü İle Örgütsel Yenilikçilik Arasındaki İlişkide Örgütsel Öğrenmenin Aracı RolüArticle10.36543/kauiibfd.2019.037338401