Özkoçak, Yelda2024-03-132024-03-1320152147-4524https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/180306https://hdl.handle.net/20.500.12662/2701Sosyal ağlar bireylere, bilgi alışverişinde bulunmalarının yanı sıra, gruplarınoluşturulabildiği, düşüncelerin ifade edilebildiği ve kişisel bilgilerin paylaşılabildiği birplatform da sunmaktadır. Bireyler, bu verileri özel ayarlarla Facebookun üçüncü kişilerleve firmalarla paylaşmasına da izin verebilmektedirler.Eğer kullanıcı, reklam yayınlayan firmanın hedef kitle profiline uyuyor iseFacebook, o reklamı kullanıcıyla paylaşmaktadır. Kullanıcılar ana sayfalarında Sponsorlubaşlığı altında bu reklamları görebilmektedirler. Sadece ABDde yaşayanlar özel reklamtercihlerini Facebook ile paylaşabilmektedir. Diğer ülkelerde, kullanıcıların ilgi alanları,Facebookta yapılan faaliyetlere bağlı olarak öğrenilebilmektedir. Bu bağlamda çalışmanınamacı henüz ilgi alanı tabanlı reklam iletilerini kullanmaya başlamayan Facebookun, Türkkadın kullanıcılara ne tür reklamları gösterdiğidir. Çalışma, destek talebinde bulunulanve katılmayı kabul eden kadın Facebook kullanıcılarının yardımıyla gerçekleştirilmiştir.Kadına yönelik reklamların en çok paylaşıldığı düşünülen 8 Mart Dünya Kadınlar Günündeyapılan çalışmada kadınlara yönlendirilen reklamlar irdelenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFacebook'ta Reklamların Hedef Kitlesi KadınArticle152401371803060