Doksat, Neslim GüvendeğerErsoy, CansuSönmez, Arzu ÖnalDoksat, Mehmet Kerem2021-01-252021-01-252018Cukurova Med J 2018;43(1):180-1850250-5150https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/295326https://doi.org/10.17826/cumj.342115Amaç: Bu çalışmanın amacı, annelerdeki çocuk yetiştirme tutumlarıyla ilköğretim çağındaki çocuklarda görülen davranışsal sorunlar arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Bu amaçla, İstanbu'daki bir okuldan, 60'ı kız, 68'i erkek olacak şekilde, kolay örnekleme yöntemiyle 128 çocuk çalışma kapsamına alınmıştır. Veri toplama aracı olarak çocukların annelerine "Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI) " ve çocuklarda görülen davranış problemlerini belirlemek için "6-18 Yaş Çocuk ve Gençler İçin Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL/6-18 yaş için)" kullanılmıştır. Ayrıca katılan annelerden, kendilerine dağıtılan ve araştırmacı tarafından hazırlanmış demografik bilgi formunu doldurmaları istenmiştir. Bulgular: Bulgulara baktığımızda, annelerin aşırı kontrolcü anksiyete/depresyon, sosyal içe dönüklük puanları ve düşünce sorunları ilâ içe yönelme düzeylerine yönelik puanlarında artış tespit edilmiştir. Annelerdeki demokratik tutum düzeyi puanı arttıkça çocukların sosyallik puanlarında; baskı ve disiplin puanı arttıkça da çocukların saldırganca davranış, sosyal sorun ve dışa yönelim puanlarında artış olduğu görülmüştür. Sonuç: Sonuç olarak, çalışmamızda annelerdeki yetiştirme tutumları ile çocuklarda karşılaşılan davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuşturenÇocuk yetiştirme,Anne tutumuDavranışİlköğretim Çağı Çocuklarında Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Davranışsal Sorunlarla İlişkisiRelationship Between Child Rearing Attitudes Of Mothers And Behavioral Problems İn Primary School ChildrenArticle10.17826/cumj.342115295326WOS:000431893600025N/A