Kanık, İlkay2025-03-092025-03-0920161300-74912791-6057https://hdl.handle.net/20.500.12662/5519Gastromedya yeni tüketiciler yaratarak bütün dünyada hâkimiyetini, yeni medya araçları ilekurmaktadır. Yiyecekler ve içecekler, medya araçlarından tarihin hiçbir diliminde olmadığıkadar anlatılmakta, gösterilmekte, fotoğrafları, filmleri çekilmekte ve bu göstergelere eşlikeden hikâyeleri ile birlikte medyada en sık işlenen konulardan biri haline gelmektedir. Yemeve içme eylemi artık, medyadan alınan mesajların tüketilmesinden sonra gerçekleşen enson eylemdir. Bu yüzden günümüzde yeme-içme eylemi, onu görmekten daha az değerlidir.Gastro medyada üretilen gastro kültür, modern ve sanayi sonrası toplumları yenilen içilendendaha fazla beslemektedir. Bu kültür içinde üretilen mesajlar, gastro kamusal alanın parçasıolan gastro medya ile kitlelere iletilir. Gastro kültür, bu mesajlar ile biçimlenen, çok özel birkültürel alandır. Gastro kültür, küresel boyutta bir akışkanlıkla ülke sınırlarını aşar ve yenikarşılaşmalar ile yeni formlar alır. Gastro gösteriler, medya araçlarında gastro kültürün eğlencelibir şekilde temsilleri ile şekillenir. Gastro medyada yemek hakkında popüler kültürüretenler, foodieler, gurmeler, yazarlar gastro kültüre değer katarak, küresel kapitalist pazarıniçerisinde bu kültürü yeniden inşa ederler. Gündelik hayat estetikleştirilirken, gastro medyadabu sayede estetikleştirmeye katkıda bulunur. Gastro kültürel sermaye sayesinde yiyeceklerve içecekler, estetikleştirilmiş bir tüketim metası haline de dönüştürülmüştür. Ötekinin kimolduğuna dair deneyim yaşamayı cazip hale getiren yemek kültürünün paylaşımı, kozmopolitanbireylerin ortaya çıkmasına da katkı sağlar. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGastronomiMedyaGastro GösteriGastro MedyaGastro Kültürel SermayeGASTRO MEDYA VE GASTRO KÜLTÜRÜN KAVRAMSAL İNCELEMESİArticle98888322