Gülsoy, Tanses Yasemin2024-03-132024-03-1320071303-08762667-8683https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/71566https://hdl.handle.net/20.500.12662/2807Türkiye’de reklamverenin reklam ajansı seçiminde önem verdiği özelliklere ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklamverenin ajans seçiminde kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden 52’siyle bir anket yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ana ajansın seçimindeki en önemli unsurlar yaratıcılığa ve diğer ajans ürünlerine odaklanmaktadır. Reklamverenlere, bugün yeni bir ajans seçmek durumunda aynı unsurları nasıl değerlendirecekleri sorulduğunda bazı anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu bulgu, reklamverenin ajansla çalışma süresi içinde kimi unsurlara başlangıçta olduğundan daha çok önem verdiğine işaret etmektedir. Ajans seçim ölçütlerine verilen önem düzeylerinde sektörel farklılıklar da görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessReklamveren Reklam Ajansını Hangi Nedenlerle Seçer? Türkiye'nin en Büyük Reklamverenleriyle Anket ÇalışmasıArticle3542335715667