Genç, Adem2024-03-132024-03-1320141307-9840https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/172616https://hdl.handle.net/20.500.12662/2715Uygarlık tarihinde insan zekasının simgeleri sayılan nesnelerçok az bilinmeleri veya dünya ölçeğ inde ünlü olmalarınabakılmaksızınbize, donemin düş ünce tarzı ve anlayı ş ının yanında, egemen ideolojileri hakkında da ilk elden bilgi verir.Bu makale, yaratıcı içtepi yönüyle sanat yapıtları ardındaki düş ünce ve ideolojileri ilk kayna ğ ından ele geçirmek açısındanriskli varsayımlara dayalı bir bildirim sayılabilir. Amacımız, sanat tarihihinin belli dönemlerinde yer alan bazı sanat yapıtlarının içeri ğ i ve ideolojik arka planını keş fetme giri ş iminde bulunmaktır. Her ne kadar çalı ş ma alanımız, 17. yüzyıldan itibaren,modern/ça ğ da ş yönelim ve dinamiklerin kayna ğ ı niteli ğ indeki iki ayrı akımla sınırlıysa da makalede, plastik ifadelendirmedegerçekten daha çok, ideal olanı cisimlendiren, geleneksel (uzla ş ımsal, saymaca ya da konvansiyonel) anlayı ş a dair dizgeselkavram ve terimler üzerinde kapsamlı yorum ve tanımlamalara da yer verilmi ş tir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigüratif resimdetemsilin ideolojik göstergeleriArticle4012231726160