Yenen, Vedat ZekiBolat, Name2025-03-102025-03-102020https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGXox5dqrKIHPiIn3NMWUZXD7vMDZBSAFlcP7xx-a4xJUhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/9120Seyahat acentelerinde stratejik yönetim adı altında kalitenin artırılmasına yönelik olan bu çalışma A grubu seyahat acentelerinde yapılan çalışmada ankete katılanların demografik özellikleriyle bağdaştırılarak kalitenin ne şekilde etkilendiğine dair bilgiye ulaşmak amaçlanmıştır. Günümüz genel turizm anlayışının daha da geliştirilerek 2023 hedeflerine ulaşılmak için süreç yaklaşımını zincire ekleyerek sürdürülebilir düzeye çıkmak hedeflenmiştir. Stratejik yönetimin unsurları olarak görülen koordinasyon ve kontrol aşamasına dikkat edilmesi yapılan çalışmaların daha ileri seviyeye çıkarılmasına odaklanılmıştır. Gerekli araştırma geliştirme çalışmaları sonucu markalaşma yoluna gidilmesi belirlenen hedeflerdendir. Bunlara ek olarak teknolojik imkanların sürekli takip edilmesi ve sunduğu olanaklardan faydalanılması amaca giden yolda temin ve takip edilmesi gereken unsurlardandır. Stratejik yönetimde amaçlanan hedefler de çalışanlarla sağlandığından dolayı bir anket çalışılması yapılması öngörülmüştür. Bu anket çalışmasıyla çalışanların demografik özelliklerine bağlı olarak kalitenin değişimi gözlenmiştir.It was aimed to reach information about how quality was affected by associating with the demographic characteristics of the participants in this study that was conducted in A group travel agencies focused on increasing the quality under the name of strategic management in travel agencies. It was also aimed to add a process approach to the chain and to reach a sustainable level in order to reach the 2023 vision by developing today's general tourism understanding. Further developments of the studies were focused on emphasizing the coordination and control phase which is regarded as the elements of strategic management. As a result of essential research and development studies, it is one of the determined goals to create a brand. In addition to these, following the technological possibilities and benefiting from its opportunities are among the elements that should be provided and followed on the road to success. Since the objectives in strategic management are also achieved with the employeses, a survey is considered to be conducted. With this survey, the change in quality was observed depending on the demographic characteristics of the employees.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizmTourismİşletmeA grubu seyahat acentelerinde stratejik yönetim planlama ve süreç yaklaşımı Kuşadası bölgesinde bir örnek çalışmaStrategic management planning and process approach in group a travel agencies – A case study in Kuşadası regionMaster Thesis1011626910