Bal, PınarBingöl, İsmail İlker2025-03-102025-03-102017https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=q3-d9QtLoVA2OMExHSkJpT6iZJl2SEZPOmNQhqiLKp0wzx8bfkPvRZ4ylabQlvmGhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/6125Bu tez çalışmasının ilk bölümünde marka ve markalaşma kavramları incelenmiştir. İkinci bölümde uluslararası pazarlara giriş yolları ve küreselleşme olgusu hakkında açıklamalar yapılmıştır. Üçüncü bölüm dünyada ilk ve tek devlet destekli markalaşma teşviki olan Turquality Programı kapsamındaki firmaların söz konusu programa olan yaklaşımlarını incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Dördüncü ve son bölümde Turquality Destek Programı kapsamındaki 41 firma üzerinde anket çalışması SPSS programı kullanılarak bulgular analiz edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda Turquality'nin etkinliğinin arttırılmasına yönelik önerilere yer verilmiştir.In the first part of this thesis, concepts of branding and branding are examined. In the second part, explanations are made about the introduction of international markets and the concept of globalization. The third part is designed to examine the approach of the Turquality Program which is the first and only state-sponsored branding promotion in the world as a program. In the fourth and last part, the survey study on the forty-one enterprises under the Turquality Support Program was analyzed using SPSS program. The proposal for increasing the effectiveness of Turquality in the direction of these findings has been given.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeBusiness AdministrationMarkalaşma ve küresel marka oluşturmada turquality projesinin önemiThe significance of the turqulity project branding and global brand creationMaster Thesis1041468393