Demircan, Pınar Karababa2024-03-132024-03-1320212148-970Xhttps://doi.org/10.17572/mj2021.1.124143https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1115356https://hdl.handle.net/20.500.12662/2272Makale kent ortamında hanesinde gibi rahat hareket eden flano?ru?n tanımlanmasındaki erkeklik vurgusunun sebeplerini ve kentin bu ilis?kilerdeki rolu?nu? sorgular. C?erc?eveyi Gec? Do?nem Osmanlı ve 1980’lere kadar Tu?rkc?e edebiyat o?rneklerinden alınan avare figu?rleri olus?turmaktadır. Bu sorgulamalar flano?ru?n c?elis?kili ve kitle u?zerinde s?ok etkisi yaratarak du?zeni sarsıcı nitelig?inin toplumsal cinsiyet ilis?kileri ac?ısından ele alınması ile ilis?kilidir. Bu sayede kent ortamını olus?turan sanayiles?menin ekonomik etkilerine bireysel bir bas?kaldırı halinde olan flano?ru?n neden bu ekonominin toplumsal du?zenleyicisi rolu?ndeki ataerkil sisteme de bir bas?kaldırı gerc?ekles?tirmedig?i tartıs?ılır. Avarelig?in ve kent ortamının tarihsel do?nu?s?u?mu?go?z o?nu?ne alınarak deg?is?en kent dinamikleri ic?inde farklı do?nemlerdeki avarelik kurulumları kars?ılas?tırmalı olarak incelenir. Makale kapsamında do?nemsel farklılıklar ve deg?is?en kent profilleri hem kent bag?lamının bu c?erc?evedeki o?nemini go?stermeleri hem de farklı deneyimlerin do?nu?s?tu?ru?cu? etkisi ac?ısından sorgulanmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHANE-SOKAK İKİLİĞİNİN ÖTESİNDE: TÜRKÇE EDEBİYATTA AVARELİĞİN CİNSİYETLENDİRİLMİŞ HALLERİNE BAKIŞArticle10.17572/mj2021.1.124143143111911153568