Özüer, Mustafa OrkunCanbazlı, Şule2025-03-102025-03-102021https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QrmMCajMbgytB2sLKcZLI6d1OpFqCQL2axNcY9zaumAJhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/8265Çocuğun gelişiminde aldığı eğitim kadar bulunduğu mekanlardaki uyaran etkisi de önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda çocuğun eğitim mekanıyla ilk temasını gerçekleştirdiği ilköğretim yapıları bilhassa önem kazanmaktadır. Özgül Öğrenme güçlüğü, çocuklarda en sık rastlanılan nörogelişimsel bozukluklardan bir tanesidir. Özgül Öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların normal ve normal üstü zekaya sahip olmaları, öğrenme güçlüğü teşhisine sahip olduğu bilinen pek çok ünlü yazar, ressam, bilim adamı, girişimci ve tasarımcı bulunması bu çocukların 'mekan' kavramıyla bağının farklı olabileceği fikrinin ortaya çıkarmaktadır. ''Özgül Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocukların Mekan Algısı; Eğitim Mekanları İçin Tasarım Önerileri'' adlı bu çalışmayla, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların kullanıcısı oldukları eğitim mekanıyla ilişkileri, mekanları algılama biçimleri, eğitim mekanlarından beklentileri sorgulanarak bu çocuklar için tasarlanacak eğitim yapılarının kıstaslarını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk üç bölümünde; öğrenme, öğrenme evreleri, özgül öğrenme güçlüğü ve alt tipleri, olası eş tanılar, çocuk kavramı, çocuğun gelişim evreleri ve çocuğun mekan algısı kavramları üzerinde durulmaktadır. Dördüncü bölümde ise 7-12 yaş aralığında 9 öğrenme güçlüğü tanılı çocuk ile yapılan bireysel görüşme ve anket çalışması sonucu mekan ilişkileri, algıları ve beklentileri tespit edilerek farklı boyut ve formlardaki mevcut yapı örnekleri analiz edilerek, yapıların çocuklara uygunluğu tartışılmıştır. Bu bağlamda elde edilen bulgular sonuç kısmında değerlendirilmiştir.As well as the education the child receives in his development, the stimulus effect in the places he is in also plays an important role. In this context, the primary education structures where the child makes his first contact with the educational space are especially important. Specific Learning disabilities are one of the most common neurodevelopmental disorders in children. Children with specific learning difficulties, Normal and above normal intelligence, are known to have a diagnosed learning difficulty that many with the famous writer, painter, scientist, entrepreneur, and designer kids 'space' with the concept that raises the idea of ties may be different. ''Perception Of Space İn Children Wiht Specific Learning Disabilities; Desing Recommendations For Educational Building'' in this study titled, children with learning difficulties in their relationships with the users of training venues, venues detection formats, the educational expectations for these children will be questioned and training venues of structures is intended to identify the criteria that will be designed. In the first three parts of the study, the concepts of learning, learning stages, specific learning difficulties and subtypes, possible co-diagnoses, the concept of the child, the stages of development of the child and the perception of space of the child are emphasized. In the fourth chapter, as a result of the individual interview and survey with 9 children with learning disabilities between the ages of 7-12, the relationship, perceptions and expectations of the place were determined and the existing building examples of different sizes and forms were analyzed and the suitability of the structures to the children was discussed. The results obtained in this context are evaluated in the conclusion section.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMimarlıkArchitectureÖzgül öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların mekan algısı; eğitim mekanları için tasarım önerileriPerception of space in children wiht specific learning disabilities; desing recommendations for educational buildingMaster Thesis1181696275