Ekıncı, Bariş Tolga2025-03-092025-03-0920191309-3487https://hdl.handle.net/20.500.12662/5526Film yapımı temelde üç asamadan olusur: Yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası. Filmin son hali hazırlandıktan sonra, dağıtım ve gösterim süreçleri baslar. Gösterim filmin sergilenmesi ile iliskilidir. Dağıtım ise filmin farklı mecralarda gösterimini güvenceye almak ya da pazarlama faaliyetlerini düzenlemektir. Sinemanın ilk döneminde dağıtım ve gösterim asamaları, yapımsonrası sürecin bir parçası olarak görülmüstür. Öte yandan, film yapımı bir yatırım alanına dönüsünce dağıtım ve gösterim süreçleri ekonomik, artistik ve uzmanlık boyutu olan bir pazarlama faaliyeti haline gelmistir. Genel olarak sinema, özellikle ana akım sinema endüstriyel üretimin bir parçasıdır ve filmlerin dağıtımı ticari beklentilerle sekillenmektedir. Yeni medya teknolojilerinin yaygınlasması ile film yapım süreci giderek karmasıklasmaktadır: Sözgelimi, günümüzde bir filmin gösterim yeri sadece sinema salonları değildir. Nitekim pek çok filmin dağıtımı ve gösterimi internete dayalı olarak yapılmaktadır. Örneğin, düsük bütçeli veya bağımsız filmler bu bağlamda ele alınabilir. Çalısmada, geleneksel film dağıtımı ve gösterimi ile alternatif dağıtım kanalları arasındaki iliski ele alınacaktır. Arastırmanın amacı, alternatif dağıtım ve gösterim olanakları bağlamında değisen film dağıtım sürecini ortaya koymaktır. Bu düsünceden hareketle, internet platformları ile internet siteleri incelenmis ve elde edilen veriler sonuç bölümünde yorumlanmıstır. Çalısmada, internetten dağıtımın giderek geleneksel dağıtımın yerine geçmeye basladığı sonucuna varılmıstır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFilm dağıtımı ve gösterimifilm yapımıfilm endüstrisiinternetten dağıtıminternet platformlarıİNTERNET PLATFORMLARI BAĞLAMINDA DAĞITIMDAN GÖSTERİME FİLMArticle235222027