Yilmaz, Recep2015-03-192015-03-192013Sosyal Bilimler Dergisi/ Journal of Social Sciences (6), 1, 20131307-5063Görsel okuryazarlık, göz ve zihin arasındaki bağlantıya gönderme yapan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Zihin söz konusu olduğunda ise bir dönüşümün varlığından söz etmek mümkün hale gelmektedir. Eğitim de, zihni değiştiren bir olgu olarak tasarlanabilir. Çalışmanın konusunu, bu türden bir bağlantı oluşturmaktadır. Eğitimin, zihin ve buna bağlı olarak görsel alandaki farkındalık düzeyleri üzerinde bir etkisi olup olmadığı, üzerinde yoğunlaşılan temel sorunsaldır. Çalışmada, derinlemesine görüşme tekniği kullanılmış ve bu teknik yardımıyla, eğitim programlarının görsel okuryazarlığa ilişkin yönelimci yorumlama pratiği üzerindeki etkileri incelenmiştir. Farklı alanlarda eğitim alan önlisans düzeyindeki öğrencilere sanatçı Ara Güler'e ait üç farklı fotoğraf gösterilmiş ve öğrencilerin okuma pratikleri üzerinden kimi çıkarımlar elde edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, görsel okuryazarlık yönelimleri üzerinde, alınan eğitim kadar, kişisel yeterlilikler, deneyimleme ve özellikle ilginlik düzeyinin belirleyici olduğu vargısına ulaşılmıştır.trGörsel OkuryazarlıkEğitimAra GülerDerinlemesine GörüşmeGörsel İletişimEğitim ve Görsel Okuryazarlık İlişkisi Üzerine Bir İncelemeArticle