Çınar, Dilaysu2025-03-092025-03-0920182147-2483https://hdl.handle.net/20.500.12662/5367Sosyal medyada kitleleri etkileyebilme potansiyeli oldukça yüksek olan kişiler tarafından bir ürün ya da marka onayının verilmesi, bir diğer adıyla nüfuzlu pazarlama yoluyla reklam faaliyetinin gerçekleştirilmesi; firmaların tüketici zihninde kendilerini konumlandırması ve tüketicilerde olumlu duygu yaratması adına oldukça önemlidir. Ek olarak; nüfuslu pazarlama yoluyla reklam yapan firmalar; tüketiciyle marka arasında samimi ve duygusal bir bağ kurabilmekte, ürüne karşı ilgilenim düzeyini arttırabilmekte ve reklamın tüketiciler tarafından akılda kalıcı olmasını sağlayabilmektedir. Öte yandan, bahsi geçen bu faydaların var olabilmesi için firma tarafından yararlanılan nüfuzlu pazarlama yoluyla gerçekleştirilen reklam faaliyetinin tüketicilerce inanılır bulunması oldukça önemlidir. Nitekim tüketicilerce şüpheyle yaklaşılan nüfuzlu pazarlama ile yapılan reklam faaliyeti ile firmanın imajı olumsuz yönde etkilenebilir ve ürün alımı ciddi anlamda azalabilir. Bu sebeple, özellikle Y kuşağının (sosyal medyayı en aktif şekilde kullanan segment olması sebebiyle) nüfuzlu pazarlama ile yapılan reklam faaliyetinde yer alan hangi unsurlara karşı şüpheyle yaklaştığını ortaya koymak ve söz konusu unsurlara ilişkin eksiklikleri gidermek firma için oldukça elzemdir. Bu çalışma, yukarıda bahsi geçen durumun önemine binaen, Y kuşağının sosyal medyada yapılan nüfuzlu pazarlama aracılığıyla gerçekleştirilen reklam faaliyetlerine karşı şüphecilik tutumunu keşfetmeye yönelik olarak yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmadan elde edilen sonuca göre; Y kuşağının, sosyal medyada nüfuzlu olarak nitelendirilen kişiler tarafından yapılan reklamlara karşı, kısmen inançsızlık, itimatsızlık ve hoşnutsuzluk tutumu içerisine girdiği ve reklamlarda yer alan ürün bilgileri konusunda yanlış bilgilendirildiklerini düşündükleri ifade edilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNüfuzlu PazarlamaTüketici ŞüpheciliğiY KuşağıPazarlama İletişimiNÜFUZLU PAZARLAMA YOLUYLA YAPILAN REKLAMLARA KARŞI TÜKETİCİ ŞÜPHECİLİĞİ: Y KUŞAĞI ÜZERİNDE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMAArticle1212987