Makal, OğuzÖztürk, Fatih2025-03-102025-03-102016https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cbOXH84ZayrLjc0tI-QXKjuSa-5Yc9MlEhIBA6_KA7cc399Tla6SoHnY096AeVMKhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/9454Yaşlı Kadın (Maria), Ressam Mustafa'ya götürdüğü Leonardo da Vinci'nin Son Akşam Yemeği resmindeki Mecdelli Meryem yerine kendisine ait olan solmuş genç kızlık fotoğrafını yaptırmak istemesiyle başlayan hikaye 6-7 Eylül 1995 olaylarına dek gitmektedir. Geçmişte yaşananları hatırlanması, toplumsal bellek ve travma etkisinin günümüze dek gelen izleri bu filmin görünen yanıdır. Buna Maria ve Ressam Mustafa'nın arasında oluşan dram ile sanat tarihinden izler ve gerçek geçmiş-kurmaca arasında bir yolculuk da eklenmelidir.Starting with the old woman's (Maria) desire to have her faded youth picture painted by Mustafa the Artist in place of Maria Magdalena in the painting of Leonardo da Vinci named "The Last Supper", the story dates back to the events of 6-7 September 1995. Remembrance of the past, social memory, and the traces of the trauma reaching to today are the apparent aspects of the movie. Also the drama between Maria and Mustafa the Artist, traces of art history, and a voyage between the real past-fiction should be added.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSahne ve Görüntü SanatlarıPerforming and Visual ArtsSon resimLast paintingArts Thesis891433535