Gezgin, Mehmet FikretÇivril, Hanife2025-03-102025-03-102014https://hdl.handle.net/20.500.12662/7342Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına üniversite kütüphaneniz aracılığı ile (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.Benlik saygısı, kişilerin çalışma ve gündelik hayatlarındaki tüm sosyal ilişkilerini etkiler ve o kişilerin özel ruhsal durumlarını ifade eder. Benlik saygısı benliğin savunma mekanizmaları ile doğrudan ilişkilidir. Öyle ki, benlik saygısının düşük olması kişiyi çalışma ve gündelik hayatında pasifleştirir. Kendilerini ifade edemezler ve bu durum da kişinin mutluluğunu ve çalışma yeteneğini negatif yönde etkiler. Benlik saygısının olması gerekenden yüksek ya da aşırı olması da bir başka sıkıntı konusudur. Kişi insan ilişkilerini tutarlı boyutta sürdüremezse insanlar arasında yani sosyal ortamlarında kendini beğenmiş olarak algılanabilirler. Kısacası benlik saygısı, kişinin kendisini olduğundan eksik ya da üstün görmeksizin kendini beğenme, kendinden memnun olma, kendini değerli bulma gibi tam bir iyilik hali içinde olmasıdır. Kişinin kendini değerlendirmesi sonucunda ulaştığı benlik kavramının onaylanmasından doğan beğeni durumudur. Ergenlik dönemi benlik saygısının bireylerde gerçek boyutlarına ulaştığı ve kişinin gelecekteki tüm yaşamını belirleyen bir dönemdir. Hemşire adayı öğrencilerde benlik saygı düzeyleri onların aile yapılarına ve sosyal çevrelerine büyük ölçüde bağlıdır. Bu saygı onların derslerde başarışlı olmalarını, eleştiriler karşısındaki hassasiyetlerini, boş zaman anlayışlarını, iyi iletişim kurabilmelerini, ileride mesleklerini icra etmelerini kısacası tüm iş ve sosyal hayatlarını etkilemektedir. Benlik saygısı aynı zamanda öğrencilerin hangi sınıfta okuduklarına yani yaşlarına, cinsiyet yapılarına göre de değişiklikler göstermektedir. Ergenlik dönemi kişilerin kendi benliklerini bulmada yani karakterlerinin şekillenmesinde en etkili dönemdir.Self-esteem affects a person's social relationships in their everyday and professional life and refers to a person's mental condition. Self-esteem is directly related to the self defence mecanism in such a way that it causes people to be passive in their every day and professional life. These people can not express themselves easily and this, negatively affects their happiness and ability to work. Another issue occurs in the case when a person's self esteem is higher then it should be. If a person can not sustain personal relationships consistanty, they might be considered as arrogant. Briefly, self-esteem is being self-satisfied, self-valued and self-worth without seeing themselves less or more incomplete or superior then they actually are. Self-esteem is the satisfaction resulting from the approvement of self-consept of a person's self-evaluation. Puberty is a period when self esteem reaches its real form and which determines a person's future life. In nursing students self-esteem depeds on their family structure and social environment. This self-esteem affects their success in their courses, their vulnerability to critism, perception time of leisure, communication skills and the ability of performing their profession, in short all the professional and social life. Self-esteem also varies according to the students' age and gender. Puberty is the most important period in which people form characters.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessSağlık Kurumları YönetimiHealth Care ManagementSağlık alanı yüksek öğretim öğrencilerinde benlik saygısı(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik Bölümü örneği)Health area of higher education students self-esteem (Muğla Sıtkı Koçman University School of Health Department of Nursing sample)Master Thesis1041456043