Öngel, VolkanAgopyan, Tanya2025-03-102025-03-102016https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEghq4lp73GrvetyKCMM43UWuxXzkxsILGVwsv6Aaj0Trhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/9561Sağlık hizmetlerinin amacı topluma ve dolayısıyla hastalara hizmet verme önceliği taşımaktadır. Parasal beklentilerin önüne geçerek karşısındakilerin hasta olduğunu kabul etmeleri, sağlık kurumlarının ve sağlık çalışanlarının maddi manevi doyumu açısından önem arz etmektedir. Sağlık çalışanlarının ilgi, dinleme, algı, bakım, onam, kabul, empati, gerçekçi olma ve saygı gösterme kavramları içerisinde kendilerini görevlerine atfederek doyum sağlamaktadır. En kısa süre içerisinde hastaların sağlıklarına kavuşmaları, hasta ve hasta yakınlarının kurumuna olan güveni ve talebini artıracaktır. Bu çalışmada konu kapsamında hasta ile sağlık personeli iletişimi üzerine duracaktır. Çalışmanın evrenini, İstanbul Avrupa yakasında sağlık bakanlığına bağlı 10 adet hastanelerde görev yapan 408 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Bu çerçevede kullanılan iletişim becerileri ölçeği, bireylerin iletişim becerilerini nasıl değerlendirdiklerini tespit etmek amacıyla korkut (1996) tarafından geliştirilmiştir. Yapmış olduğumuz çalışmada sağlık çalışanlarının iletişim beceri düzeyleri beklenen ve olması gereken değerlerin çok altında olduğu görülmektedir. Bu olumsuz durumun temel sebebi sağlık çalışanı-hasta iletişimi eğitimlerinin yeterli düzeyde olmadığıdır. Sağlık iletişimi derslerinin sadece iletişim fakültelerinde değil; tıp fakülteleri başta olmak üzere sağlık eğitimi veren eğitim kurumlarında da verilmesinin, öncelikle kişilerarası düzeyde sağlık iletişiminin geliştirilmesi açısından büyük katkısı olacağı önerilmektedir.The purpose of health care is of priority to serve the community and patients. It is very important to meet moral and fiscal expectations of health workers and health institutions to forestall financial expectations and to accept that the people they face are only patients. It will provide moral satisfaction to health workers working with interest, resting, perception, care, consent, empathy, reality and respect terms will provide health workers with moral satisfaction. As soon as within the patient regain their health, it will increase the confidence and demands of patients and their relatives by institution. This study is related to the health personnel communication with patients. The study group of the ministry of health on the European side of Istanbul, 408 who served in 10 hospitals health care worker. The scale of communication skills used in this context, it was developed in order to determine on how they evaluate the communication skills of individuals from korkut (1996). According this study, we did communication skill levels are below the expected value of health workers. The main reason for the negative state is, the education of health worker-patient communication is not enough. If health communication lessons are given not only in communication faculty but also in medical ones, it will help development of health communication among peopletrinfo:eu-repo/semantics/openAccessHastanelerHospitalsSağlık Kurumları YönetimiSağlık hizmetlerinde iletişimin önemi: Ampirik bir çalışmaThe importance of communication in health services: An empirical studyMaster Thesis1661423105