Yıldırım, OsmanÇam, Reyhan2025-03-102025-03-102008https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYaseY7hQ198bYWNh2f0g3pFiqM1NtbQZi8qCK72QrGjwRihttps://hdl.handle.net/20.500.12662/9152Bu araştırma, öğretim liderliğinin öğretmenlerin kuruma bağlılığı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, İstanbul Büyükçekmece İlçesi ilköğretim okulu öğretmenlerinden seçilen bir örneklem üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve öğretmenlerin okul müdürlerinin öğretim liderliği tarzına sahip olma düzeyine ilişkin algılamaları ve bağlılık düzeyleri incelenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre okul müdürlerinin öğretim liderliği tarzına sahip olma düzeyinin öğretmenlerin kuruma bağlılığı ile anlamlı ilişkisinin bulunduğu saptanmıştır. Okul müdürlerinin, öğretim liderliği davranışını sergileme sıklığı arttıkça öğretmenlerin çalıştıkları kurumlarına karşı bağlılık düzeyleri de artmıştır.This research aims to introduce the effect of effective teaching leadership on teachers? devotion to the institution. For his purpose, a questionnaire has been conducted on a sample group of teachers chosen from among the teachers of İstanbul, Büyükçekmece County Elementary School and the school principals? perception and devotion levels in relation with possessing teaching leadership manners are examined.According to the results of the research, it is determined that school principals? possession level of teaching leadership manners is significantly associated with teachers? devotion to the institution. It is obseved that as the frequency of school principals? teaching leadership behaviours increases, the teachers? level of devotion to their institution also increases.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingLiderlikÖğretim LiderliğiKurumsal BağlılıkOkul MüdürleriÖğretmenlerLeadershipTeaching LeadershipInstitutional DevotionSchool PrincipalsTeachersEtkili öğretim liderliğinin öğretmenlerin kuruma bağlılığına etkisiThe effect of effective teaching leadership on teachers? devotion to the institutionMaster Thesis1201235349