Şener, GülAktaş, Aysel2024-03-132024-03-1320191308-31982667-5811https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/386088https://hdl.handle.net/20.500.12662/2581Sosyal medya reklamverenlerin hedef kitlelerine ulaşma ve iletişim kurmabiçimlerini de dönüştürmüştür. Tüketiciler tarafından güvenilir ve samimi bilgikaynakları olarak görülen ve sosyal medya ünlüleri olarak da nitelenen nüfuzlular(influencer), elektronik ağızdan ağıza (eWOM) iletişim uygulamalarında baş rolüüstlenmişlerdir. Dolayısıyla, markalar için Nüfuz Pazarlaması (Influencer Marketing)pazarlama bütçelerinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Nüfuzluların ürettikleriiçerikler, takipçileriyle kurdukları iletişim ve hayata geçirdikleri marka birliktelikleriçerçevesinde uyguladıkları yöntemlerin başında ise ürün yerleştirme gelmektedir.Bu çalışmanın amacı; genel anlamda sosyal medyada, özelde Instagram çerçevesindefarklı hesap kategorilerinde (Moda, Gezi-Seyahat, Makyaj-Güzellik, Sağlık-Yaşam)içerik üreten nüfuzluların yaptıkları ürün yerleştirmeleri hangi mesaj stratejisiile ele aldıklarını incelemektir. Araştırma kapsamında, 8 makro nüfuzlunun 799Instagram paylaşımı içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve bulgular paylaşılmıştır.Çalışmanın sonuçları, makro nüfuzluların en çok transformasyonel (dönüşümsel)mesaj stratejilerini kullandıklarını ve tüketicileri duygusal çekiciliklerle etkilemeyeçalıştıklarını ortaya koymaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNüfuz Pazarlamasında (Influencer Marketing) Mesaj StratejileriArticle42213993860886