Yaman, Tutku TuncalıBacaksız, Pınar2021-01-212021-01-212020Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2020 8(3) 675-6872147-4575https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/381463https://doi.org/10.18506/anemon.613771Çalışmanın amacı mobil internet kullanıcısı genç-yetişkin kitlenin karakteristik özelliklerini belirleyerek bu alt grupların mobil pazarlama fikrine karşı oluşturdukları bariyerler bağlamında işletmeler için stratejik olarak öncelikli aşılması gerekenlerin belirlenmesini sağlamaktır. Bu bağlamda hedef kitle tanımına uyan 220 internet kullanıcısı ile anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada kişilerin demografik bilgilerinin yanı sıra mobil internet kullanım davranışları, cep telefonunu mobil pazarlama aracı olarak kullanmaları önündeki engeller ile mobil pazarlama fikrine yaklaşımları ölçülmüştür. Ölçekten elde edilen veriler faktör analizi ile beş ana değişkene indirgenmiş, bu değişkenler bağlamında yapılan değerlendirmelerin yanı sıra katılımcıların diğer özelliklerini içeren veri de kullanılarak kullanıcı profilleri oluşturulmuştur. Ardından işletmeler için profil bazında bariyer oluşturan faktörlerin öncelik ve önem sıralamasının belirlenebilmesi için PROMETHEE yönteminden yararlanılmıştır.trMobil PazarlamaTüketici DavranışıRisk AlgısıÇKKVPROMETHEEPotansiyel Kullanıcı Gruplarının Mobil Pazarlamaya Yönelik Bariyerlerinin Stratejik Pazarlama Kararları Bağlamında ÖnceliklendirilmesiPrioritization of Mobile Marketing Barriers of Potential User Groups in The Context of Strategic Marketing DecisionsArticle10.18506/anemon.613771381463