Gezgin, Mehmet FikretUzunçakmak, Turgut2025-03-102025-03-102015https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0txYeUYfNt2qFZ-ySjZniaT3KRr_8k6u2n_G0EawVjo51https://hdl.handle.net/20.500.12662/7334Sağlık hizmeti veren sağlık kuruluşlarının son yıllarda globalleşme ile birlikte ağırlaşan rekabet koşullarına ayak uydurabilmeleri, müşterilerine en iyi hizmeti sunmaları için hizmeti en uygun fiyatla ve zamanında sunarak rekabette avantajı elde etmeleri gerekmektedir. Bunu sağlamak isteyen sağlık işletmelerinin kaliteye önem vermeleri, kaliteyi sürekli hale getirmeleri, ve kaliteyi iyileştirmek için uygun tekniklerden yararlanmaları gerekir. Bu kapsamda sağlık ve sağlık hizmetleri sunumu, insan yaşamının kaliteli bir şekilde sürdürülmesinde ve devamlılığın korunmasında her zaman kilit önem taşıyan bir konu olmuştur. Bu bağlamda sağlık işletmelerinin, müşteri beklentileri üzerinden hizmet kalitelerini geliştirmeye yönelik hedefler oluşturmaları gerekliliği gün geçtikçe ortaya çıkmaktadır. Ülkemizde son yıllarda sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi uygulamaları oldukça hız kazanmıştır. Sağlıkta dönüşüm programlarıyla toplam kalite bir hedef olarak gösterilmiş ve Sağlık Bakanlığı tarafından da ciddi şekilde desteklenmiştir. Yapılan ciddi yatırımlar ve sağlık hizmetlerinde yürütülen toplam kalite yönetimi çalışmalarıyla tüm hastanelerde belirli standartlar yakalanmış, ülkemiz sağlık turizmi açısından D ünya'nın ve A vrupa'nın önemli cazibe ülkeleri arasına girmiştir. Sağlık hizmeti veren kuruluşlarımızın uluslar arası kabulü olan akreditasyon belgelerini almaları ve bu belgelerini korumak anlamında faaliyetlerini sürekli iyileştirmeleri, mükemmeli yakalamaları gerekmektedir. Sağlık hizmetlerinde yürütülen toplam kalite çalışmalarının başarıya ulaşması için, sadece fiziksel olarak yapılan yatırımlar değil kişilere yapılacak yatırımlarla kazanılacağı unutulmamalıdır. Anahtar Kelimeler : Toplam Kalite Yönetimi, Akreditasyon, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve AkreditasyonProviders of sanitary organizations with globalization in recent years, be able to keep up with the intense competition to their clients by offering the most affordable and timely services if they are to remain competitive in the market. Those w ho want to keep up the competition must ensure quality is their top priority and that effort is continuous. In this context, delivery of sanitary services in maintaining a top quality standard in human life has always been an issue of key importance. Therefore it is obvious that organizations need to set goals for improving service quality through customer expectations. Our country has gained speed in applying total quality management of sanitary services in recent years. Ministry of Health has seriously supported the total quality through various health transformation programs. All hospitals have caught a certain standard through significant investments and programs for total quality and thus our country has become one of the main attractions of health tourism around Europe and the world. Sanitary organizations need to get international accreditation certificates in the sense of continuous improvement. It should be noted that total quality in sanitary services cannot be achieved or maintained without training personnel.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSağlık Kurumları YönetimiHealth Care ManagementİşletmeTotal Quality M anagementAccreditationSanitary Services Total Quality Management and AccreditationSağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetim ve akreditasyonTotal quality management in sanitary services accreditationMaster Thesis931410179