Firlar, TalatAkbaş, Osman2025-03-102025-03-102014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3JbODGFgVg20xIdAws4R5LNTgXFJul-DrvIic9m1vK-lhttps://hdl.handle.net/20.500.12662/7047Bu çalışmada, küçük veya büyük çaplı şirketlerin hemen hemen aynı önemi verdiği Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ve kurumsal olan büyük bir otomotiv firmasında bu yönetim anlayışının uygulanması sonucu elde edilen faydaların anlatılması amaçlanmıştır. Öncelikle kalite, toplam kalite gibi ana bileşenler üzerinde araştırmalar yapılmış ve otomotiv sektöründe uygulanan Toplam Kalite Yönetimi anlayışları incelenmiştir. Seçilen otomotiv firmasında Toplam Kalite Yönetim anlayışı üzerinde incelemeler yapılmış ayrıca müşteri şikayetleri ve anketleri doğrultusunda tespit edilen problemler üzerinde yapılan çalışmalar ve bu çalışmalar doğrultusunda uygulanan Toplam Kalite Yönetimi anlayışının müşteriye yansımaları ve memnun müşteri geri bildirimleri hedeflenmiştir. Müşteri geri bildirimlerine göre, uygulanan Toplam Kalite Yönetim anlayışının başarısı tespit edilmiş ve başarı sağlanan bu sistemin devamı ve müşteri memnuniyetin sürekliliği sağlanabilmesi için üretim ve yönetim kademelerinde yapılan değişiklikler anlatılmıştır.In this study, the importance of small or large scale companies gave almost the same concept of Total Quality Management and corporate management, the implementation of the concept of a large automotive firm, which is obtained as a result of the benefits it is intended to describe. First of all, quality, total quality, the main components of the automotive industry applied research of Total Quality Management. On a total quality management approach selected automotive firm reviews made in accordance with the customer's complaints and surveys also identified problems and implemented in accordance with the studies on the Total Quality Management of customer feedback and reflections of a satisfied customer. According to customer feedback, the success of the concept of Total Quality Management has been implemented, and the continuation of this system and customer satisfaction provided success to achieve the continuity of production and changes to management positions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeBusiness AdministrationOtomotiv sektöründe toplam kalite yönetimi ve Ford Otosan uygulamasıThe automotive industry in total quality management and Ford Otosan applicationMaster Thesis901379137